ah, nou goed we zitten hier dus achter een router die ik niet bijzonder zelf nog heb ingesteld om bepaalde poorten wel of niet open te zetten - standaard instellingen dus.
Update:
Mijn moeder zegt dat ze gewoon zat te internetten en dat ze een schermpje kreeg - grijs met zwarte tekst. Het schermpje was ongeveer vierkant, de zwarte tekst stond overal behalve in het midden, waar nog een grijs vlakje te zien was.
Het ging te snel - 2 seconden oid om de tekst te lezen.
- het was dus ws. geen Blaster schermpje
- het was geen schermpje van Kerio Personal Firewall
- het was geen schermpje van AVG Antivirus
Mijn moeder zegt dat het hierop leek:

(maar dan windows 2k look) maar ze kan zich het rode kruisje niet herinneren, volgens haar stond er geen plaatje / icoontje op.
De PC heeft zich na het vertonen van dit ding in een ruk afgesloten en wilde rebooten, maar kwam niet verder dan Windows - erna kwam hij niet verder dan een zwart scherm.
• Ik heb de pc kast even losgehad, eerst UTP eraf: geen bootscreen, geen opstartprocedure
• Kast opengemaakt, en geboot zonder videokaart: geen gepiep
(ja wel van mijn moeder die vrolijk riep 'ja er staat een melding check sign cable op de monitor!'

)
• videokaart teruggezet, geboot zonder reepje memory: geen gepiep
• Harddisk spint in beide gevallen op, maar meer ook niet
• mobo geeft totaal geen piepjes, wel gaat er één groen LEDje branden en gaat de cpu fan spinnen.
Het is een Asus CUV4X-ME.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs