[Mac OS 8.5] SMI files willen niet.

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb hier een 7500/100 met mac OS 8.5

Ik heb op mijn pc een SMI file gedownload, voor de mac.

Ik heb deze file op een cd gebrand, maar op de mac wil hij niet de SMI's in, wat wel zou moeten toch? Hij ziet ze dus wel op de cd, ik heb bewust de cd heel simple gehouden, iso zonder jolliet en mode 1 enzo.

Doe ik iets fout bij het branden, of moet ik nog iets doen in OS 8.5 om dit aan de praat te krijgen. Of is de SMI file fucked?

Ik ben redelijke newbie met mac's btw.

edit;

na wat gezoek denk ik dat ik disk copy op mijn mac moet zetten, alleen hoe krijg ik het op de mac? want zet ik op de pc de disk copy smi.bin file op een floppy, dan ziet de mac hem wel, maar ik krijg standaard errors als ik er op click (van stuffit)

edit;

o, volgens mij is een smi file op een pc gedownload kapot omdat dan de resource fork verloren gaat ofzo..dus eigenlijk als bin downloaden...

[ Voor 36% gewijzigd door maratropa op 13-08-2003 23:08 ]

specs

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17
Klopt, de mac werkt net ff wat anders. Niet met extensies bv. (ze zijn er wel, maar meer alleen voor de show, om het wat 'compatible' te houden)

No production networks were harmed during this posting

• maratropa
  • Niet online
zo leer ik elke dag wat meer...:)

alleen nu ben ik zo ver:

Ik heb de 7500/100 op ons netwerk, en kan bij de shares komen.

Nou heb ik op mijn PC winamp voor de mac gedownload, maxwinamp.sit

alleen als ik deze file naar de MAC kopieer en dan er op dubbelklik start stuffit expander wel op, alleen dan sluit ie weer af en ik zie verder nix gebeuren.

Heb ik deze sit ook al gesloopt?

ik heb geen internet op de apple dus ik moet wel via pc's werken.

specs

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:35

fcs

is het niet mogelijk om die pc ff af te koppelen van het netwerk, en de apple daar te zetten?

Ik heb ook sinds kort een powerbook G4 (na altijd een pentium/amd gehad te hebben) en doe het ook op deze mannier. ff pc ontkoppelen, mac er aan hangen, en downloaden maar...

als het goed is, heeft elke apple/mac een rj45 connector ingebouwd(netwerk aansluiting). dhcp staat dacht ik ook standaart aan (bij mij wel, mac os X)

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 14:30
Is die maxwinamp voor MacOS 9 of MacOS X? Het is soms niet mogelijk om binaries welke voor MacOS X zijn te draaien onder OS 9. Een voorwaarde is dat de applicatie "Carbon" geschikt moet zijn (je moet dan ook een recente CarbonLib hebben onder OS8 of 9).

Als je 2 netwerkkaarten in je PC hebt zitten kan je natuurlijk de PC laten routeren.

[ Voor 31% gewijzigd door zakalwe op 14-08-2003 12:56 ]

• maratropa
  • Niet online
hmm, ik heb nu met de stuffit die er op zit een nieuwe stuffit er op gezet, en die wil wel die SIT van winamp pakken...velly nice.

Nu alleen nog uitvinden hoe winamp via dave het netwerk op kan, en dan is de mp3 bak fully operational.

toch leuke dingetjes die macjes, 100 mhz 32 mb maar werkt eigenlijk prima.

Alleen hoe uninstall je dingen op de mac, gewoon in de prullenbak niet? moet je dan hand matig ook nog extensies gaan verwijderen?

specs

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 14:30
Leuke aan deze 7500 machines is dat je de Processorkaart zo kan vervangen door een processorkaart met een G3 of G4 (G3 tot 800MHz, G4 tot 500MHz).
En je hebt video in, dus een goedkope analoge camera erop en je hebt een web-cam.

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:35

fcs

gladiool schreef op 14 augustus 2003 @ 13:01:
Alleen hoe uninstall je dingen op de mac, gewoon in de prullenbak niet? moet je dan hand matig ook nog extensies gaan verwijderen?
:> :P heb het zelfde probleem.. zo thuis ff kloten. kijken of ik er uit kan komen...
vermoed dat het een zelfde soort functie is... weet alleen niet hoe die dingen uit de prullebak te krijgen zijn ;)

maar ja, daarvoor heeft men www.apple.com en google.com bedacht

edit:

is tussen gevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door fcs op 14-08-2003 13:30 ]

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 16:11

RVW

Programma's/extensies/regelpanelen en andere meuk kun je gewoon uninstallen door ze in de prullenbak te gooien. Je kunt in het geval van extensies en regelpanelen dan niet meteen de prullenbak legen, doordat ze nog gebruikt worden door het systeem. Gewoon even herstarten, daarna kun je wel de zaak legen.

Mac programma's (waar SMI's ook onder vallen) kun je het beste als MacBinary (.bin) of BinHex (.hqx) downloaden en transferren naar je Mac om ze vervolgens daar uit te pakken. Als je de programma op een Windows of Linux machine uitpakt verpest je inderdaad de Resource fork waardoor het programma niet meer werkt.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17
Als er een installer bij zit, zit daar vaak ook de optie uninstall in. Anders gewoon wegmieteren.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1