Sitecom Router en Speedtouch ADSL Modem

Pagina: 1
Acties:

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 10:58

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
Ik weet dat er al een hoop topics over bovenstaande apparaten zijn geweest, maar het is me nog niet gelukt om het ethernetmodem (Alcatel Speedtouch 510) achter de router (Sitecom Wireless Broadband Router (WL-018)) te detecteren met het programma dat meegeleverd is met de modem. Alles zit goed aangesloten, maar vind modem niet bij detectie. Nu weet ik niet of de instellingen van de router goed zijn, dus als iemand ten eerste al weet hoe die precies moeten zijn in mijn situatie (aangezien er verschillende in het boekje beschreven staan en geen van allen dus lijken te werken). Ik kan wel de router al aanspreken via 192.168.123.254 waar ik dus instellingen kan maken, maar het wil gewoon niet. Nu staat er in het boekje wel dat als je het router tussenuit haalt, het modem wel gedetecteerd zou moeten worden, maar ik heb die mogelijkheid niet, omdat ik verbinding maak met het draadloze netwerk via USB Adapters (ook van Sitecom) en dus niet via UTP.

Wat ik graag in ieder geval wil weten is:

Instellingen van Router op computer
Instellingen van USB adapter
Overige instellingen die ik misschien vergeten ben.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:55
tja, dat kan ook niet....

Je router zit immers tussen jou PC en de modem

Makkelijkste:

- Modem op je computer
- Ding configureren als bridge of als NAT ding (maakt niet uit), met je username/pass enz dus
- Router op de modem knuppen, en gaan

router staat al standaard op DCHP, dus krijgt dan IP vanaf de modem, en gaan.
Je moet alleen die modem ff configureren, dus even rechtstreeks op je PC hangen. Anders vind die software 'm idd niet

je had trouwens ook een gewone accesspoint kunnen kopen: Die 510 IS al router...
Remco2001 schreef op 13 August 2003 @ 19:46:
...Nu staat er in het boekje wel dat als je het router tussenuit haalt, het modem wel gedetecteerd zou moeten worden, maar ik heb die mogelijkheid niet, omdat ik verbinding maak met het draadloze netwerk via USB Adapters (ook van Sitecom) en dus niet via UTP.
Pak de modem, trek stekkers eruit, sleep die naar je PC, sluit aan, configureer, en plaats terug... dus die mogelijkheid is er wel... je PC moet alleen een netwerkkaartje hebben, maar veel hebben dat al, en anders heb je er vast nog wel eentje ergens rondslingeren.
JvS schreef op 13 August 2003 @ 19:54:
Dit is vaak langsgekomen.
Snel: De 510 modem IS al een router. Sluit er een hub op aan, en sluit daarmee je PC's aan en het gaat werken.
... (Sitecom Wireless Broadband Router (WL-018))...

wireless hub :?

[ Voor 51% gewijzigd door DJSmiley op 13-08-2003 19:56 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is vaak langsgekomen.
Snel: De 510 modem IS al een router. Sluit er een hub op aan, en sluit daarmee je PC's aan en het gaat werken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Idd, ik heb ook de 510 v4 gelijk aan een hubje/switch gehangen. DHCP aanzetten en alle aangesloten pc's automatisch laten detecteren.

Een router achter een router/modem is absolute onzin

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
[message=18501672,noline]DJSmiley schreef op 13 August 2003 @

je had trouwens ook een gewone accesspoint kunnen kopen: Die 510 IS al router...
Klopt ja, maar ik kocht de router in de veronderstelling dat er al een modem ingebouwd zat, maar dat was dus niet zo. Dus daarom een extra modem (die toevallig dus ook als router functioneert (tenminste dat denk ik dan. Het maakt in deze situatie niet zo uit, maar mijn modem heeft maar een aansluitpunt en geen 4)

Verder is deze situatie zo, omdat ik wel draadloos wilde. Dus die Sitecom router heb ik toch zowiezo nodig (en die had ik ook al en omruilen ging volgens mij niet echt makkelijk)

Maar in ieder geval bedankt alvast, ik ga het uitproberen...

Verwijderd

Ik heb precies dezelfde hardware. Werkt bij mij prima maar ik heb de adsl modem niet op de wan ingang zitten maar gewoon op de switch. Toen heb ik dhcp op de adsl modem uitgezet, en ging alles goed. Ik weet trouwens niet of je hem via wireless kan detecteren maar ik denk van wel. Ik heb hem zelf vanaf m'n desktop pc via het bedraadde netwerk geconfigureerd.

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Topicstarter
Het aansluiten van het modem op de andere ingang van de router was succesvol! Ik had er nooit opgekomen denk ik (tis niet logisch hé?). Maar heel erg bedankt

(Wat mij betreft kan ie dicht :) )

-edit-

overigens bleek ook bij navraag van een familielid, dat ik geen cross-cable gebruikte, waardoor ie het niet deed op de WAN ingang van de router...

[ Voor 30% gewijzigd door Remco2001 op 15-08-2003 19:30 ]

Pagina: 1