regio van dvd zelf wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-03 09:12
Ik weet niet zeker of dit topic hier hoort, maar ik zit met de vraag of het mogelijk is om de regio van een dvd-film zelf te wijzigen.

Ik heb hier bijvoorbeeld de regio 3 versie's van Brother en Battle Royale. Op zich kan ik ze wel afspelen op mijn stand-alone dvd-speler, alleen kan ik deze maar een beperkt aantal keer van regio verwisselen (weet niet hoe vaak). Ik wil dus niet het risico lopen dat hij ineens op regio 3 blijft staan.

Is er hier iemand die weet of dit dus kan en eventueel hoe???

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 22:42
volgens mij kan dat niet ..
en mag dat niet ? :X

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 08:23
je kan je dvd speler regiovrij maken door middel van een gehackte firmware, dit mag echter niet denk ik

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
welke dvd speler heb je?

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
offtopic:
ik zou dit via MSN oid bespreken en niet hier

voor hackshit moet je een ander topic uitzoeken

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 19:18

Robtimus

me Robtimus no like you

MarcoZ20 schreef op 13 August 2003 @ 19:34:
Ik heb hier bijvoorbeeld de regio 3 (japan) versie's van Brother en Battle Royale.
offtopic:
Regio 3 is zuidoost Azie en oost azie, inclusief Mongolie hoor. Japan is regio 2. Zie ook http://www.dvdadept.com/DVD_Regions.asp

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Met DVDDecrypter kan je in ieder geval de region protection ervan afhalen. Misschien met DVDShrink o.i.d. de DVD kleiner maken, dan met DVDDecrypter de beveiliging eraf halen en branden?

webOS all the way!

Verwijderd

Waarom vraagt niemand zich af welke dvd-speler MarcoZ20 heeft.

Wat je het beste kan doen is met google zoeken naar het type dvd-speler met de woorden "region free" erbij...

Mijn eigen dvd speler heb ik regio vrij gemaakt, door een reeks knoppen indrukken in de goede volgorde. Kwam toen in een extra menu en kon 'by pass' kiezen. Niks gesoldeer oid.

btw: Brother en Battle Royal zijn ook in regio 2 te verkrijgen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 21:23 ]

• MarcoZ20
ik heb een dvd-speler waarbij je ook via een code vervolgens een andere regio kan instellen. Aangezien dit meestal maar een beperkt keer kan, wil ik dus niet het risico lopen dat hij in een andere regio blijft staan.

Hermanvh, kun je mij misschien in een mail kunnen zeggen hoe dat via dvdDecrypter werkt. Denk dat dat niet op dit forum vermeldt mag worden?

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 15:08
als hij uit japan komt dan heeft hij volgens mij dezelfde regio als hier. Wil je de regio eraf halen moet je hem branden. Dus eigenlijk gaat het gewoon niet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Robthebest schreef op 13 August 2003 @ 19:39:
je kan je dvd speler regiovrij maken door middel van een gehackte firmware, dit mag echter niet denk ik
Volgens mij mag dit juist wel. Je kan het immers laten doen bij een aantal winkelsb voor een aantal Euro's. Dat zal toch ook niet illegaal zijn?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• MarcoZ20
kevinp schreef op 13 August 2003 @ 23:06:
als hij uit japan komt dan heeft hij volgens mij dezelfde regio als hier. Wil je de regio eraf halen moet je hem branden. Dus eigenlijk gaat het gewoon niet.
Tis niet Japan, zijn regio 3 dvd's. Dacht dat japan regio 3 was, vandaar dat ik dat erbij heb gezet. ZE branden is geen probleem, aangezien ik ze geleend heb van een vriend van me en zelf ook een dvd-brander heb

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
IceManX schreef op 13 August 2003 @ 21:12:
[...]
offtopic:
Regio 3 is zuidoost Azie en oost azie, inclusief Mongolie hoor. Japan is regio 2. Zie ook http://www.dvdadept.com/DVD_Regions.asp
Iceman.. verzin je nou zelf iets??? of stond dat 'Japan' al in zijn post????

Maar uhhm.. als je Intervideo DVD als DVD programma gebruikt dan kun je 3x een "buiten jouw regio" DVD kijken. Daarna slaat ie opslot op regio 2...
De-installeren... en opnieuw installeren.. en je hebt weer 3 x kijkplezier... misschien een beetje omslachtig... maar goedkoper dan ombouwen ;)

[ Voor 66% gewijzigd door FireArrow op 14-08-2003 01:18 ]

Verwijderd

`test

Je mag best testen hoor, maar doe dat dan met het "Bekijk bericht" knopje in het replyscherm ;)

Ik kan je van harte aanbevelen de [FAQ]FAQ[/FAQ] nog eens even goed door te nemen, test-messages voegen niet bijster veel toe aan GoT ;)

Als je überhaupt nog "test" messages moet posten om te kijken hoe de forumsoftware werkt is het misschien een beter plan om te beginnen op www.beginnersweb.nl of www.iksnaphetniet.nl. GoT is meer een professioneel forum, op eerstgenoemde sites worden minder hoge eisen aan je inbreng gesteld.

[ Voor 137% gewijzigd door Mentalist op 14-08-2003 02:48 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Aangezien je het over een stand-alone speler hebt hoort dit thuis in Audio, Video & HiFi Forum. Zoek voor je een nieuw topic gaat openen echter eerst door AVH met de search om te kijken of jouw DVD speler al niet voorbijgekomen is. Op de sites genoemd in Hoe kan ik mijn DVD lezer/brander regiovrij maken? valt ook wel wat terug te vinden, en google is also your best friend :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.