Toon posts:

Windows XP hall.dll missing zwevende bestanden etc

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dit is godverdomme de laatste keer dat ik iemand anders help met zijn PC.

Ik was dus Windows ME aan het installeren op een harde schijf van iemandel, alles verliep goed, maar de HD kon niet booten naar Windows, dit waarschijnlijk omdat de partitie niet actief was. Ik dus rap ff checken in windows xp computerbeheer, opeens hangt mijn PC, Ctrl-Alt-Del niets helpt. Restart dan maar.

Foutmelding. Hall.dll is missing from c:\windows\system32, mijn windows xp naar de zak dus. HD eruit, in andere PC, start die op, begint daar allerlei "zwevende bestanden" te repareren en indexen aan te passen, en bij MSFT ofzoiet skipt ie da denkik, en gaatie direct over naar XP Login. Ik login, ga naar deze computer en zie daar 2 partities staan van mijn kapotte HD. De ene partitie werkt nog, de andere naar de reet ( daar stond windows xp op )

In eigenschappen van deze partitie zegt ie : beschikbaar 0 bytes gebruikt 0 bytes.

Weet iemand wat hiermee te doen valt??

Oh, en telkens als ik die pc opstart zegtie "Not atapi compatible" van die harde schijf, en moet ik op F1 drukken. Mss weet je hier wat meer mee.

Bedankt!Bedankt!Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
oh btw als ik klik op die partitie geeft ie deze fout :

e:\ is niet toegankelijk
Er bevindt zich een onjuiste diskette in het station
Plaats ( volumenummer: ) in station E:\.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 18:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dit noemen we in vaktermen een harde schijf die naar de knake is :7.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor deze professionele uitleg.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:39
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;330184 vers uit de search.. Nee laupro hij is niet naar de knake :P

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 18:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

edit: lama, ik brabel teveel :/.

[ Voor 115% gewijzigd door LauPro op 13-08-2003 20:03 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:39
LauPro schreef op 13 augustus 2003 @ 20:00:
[...]
Geen dank ;).

Wat je kan doen is proberen met een recover-programma (norton doktor oid) nog wat gegevens te lezen, heel soms lukt dat nog. Maar hoogstwaarschijnlijk is er wat doorgefikt (vanwege die foutmelding) en zal het daarom niet veel meer uitmaken.
En dan nog over mijn berichtje heen lezen ook :>

Verwijderd

Topicstarter
wel ik ga da zeker proberen merci cls maar eerst ga ik mijn belangrijke gegevens proberen backuppen op mijn andere HD, ik heb da nog gehad da da nog slechter was na het gebruik van de recovery console :) ( door mijn onkunde natuurlijk :) )

Da prog ga wel traag nog twee uur nodig voor te analyseren, stat ook wel op een trage pc nu maarja.
Pagina: 1