Toon posts:

Videokaart FS2004

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben groot fan van FS en vlieg erg veel. Sinds kort ook met FS2004 maar helaas heb ik bij de aanschaf van me pc een GF4 MX440 64MB gekocht. Ben ondertussen er wel achter dat dit de grootste miskoop is die ik ooit heb gedaan.

Zijn er toevallig meerdere met FS die me een advies kunnen doen wat voor videokaart de frames naar een acceptabele waarde weet te halen. Vooral het gebruik van anti aliasing (wat toch wel nodig is om het allemaal er een beetje mooi uit te laten zien) laat de frames helemaal wegvallen.

Verder is het natuurlijk om de snelste der snelste er in te zetten maar het moet toch wel beetje betaalbaar blijven aangezien ik ook maar student ben. Dus zoek eigenlijk iets met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Systeem:

PIV 1.8GHz
768MB DDR
GF4 MX440
Maxtor 40GB 7200rpm

Alvast Bedankt,

Marcel

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Hee mvriend, stel je vraag nog eens hier
[rml][ FS2002/2004] Vragen en mooiste screenshots, deel 57[/rml]

Heb zelf een ATI Radeon 9800 en bevalt - afgezien van de flikkers die vast worden opgelost - zeer goed. Wel nogal duur.
Op mn andere computer heb ik een Geforce 4 Ti 4200. Is al wat ouder nu maar levert wel goede prestaties.
Ben niet geheel op de hoogte van wat er nu te koop is en wat voor prestaties het levert. Ben er van overtuigt dat andere mensen dit wel weten. Dus probeer het opnieuw in het andere topic.
Succes

P.S. crossposten mag niet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Floppie op 13-08-2003 19:39 ]

Verwijderd

Hoi,

Ik gebruik de GeForce FX 5600 256MB en dat draait super. Ik weet niet wat ie los kost, maar hij zat standaard in de 'Mediamarkt' 2.8 GHz PC.

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb dit "zogenaamde" probleem duz ook, het speelt goed tot dat je sneeuw of onweer of dergelijke krijgt...

Ik ga binnen kort voor een nieuw systeem met een Radeon 9600Pro. Deze videokaart behaald nog best tot zeer goeie scores ter opzichte van een Ti4200/4400 of zelfs een FX5600. _/-\o_

En deze videokaarten zijn overigens nog best betaalbaar (€ 189,-), aangezien je tegenwoordig ook al snel € 140,- voor bijvoorbeeld een Asus V9280 Ti4200 neertelt

Voor een goeie review over de verschillen kijk ff op de volgende site:

http://firingsquad.gamers...00_pro_review/default.asp

I browse with Vivaldi

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:05
ThE DarK SpiRiT schreef op 13 August 2003 @ 19:54:
Ik heb dit "zogenaamde" probleem duz ook, het speelt goed tot dat je sneeuw of onweer of dergelijke krijgt...

Ik ga binnen kort voor een nieuw systeem met een Radeon 9600Pro. Deze videokaart behaald nog best tot zeer goeie scores ter opzichte van een Ti4200/4400 of zelfs een FX5600. _/-\o_

En deze videokaarten zijn overigens nog best betaalbaar (€ 189,-), aangezien je tegenwoordig ook al snel € 140,- voor bijvoorbeeld een Asus V9280 Ti4200 neertelt

Voor een goeie review over de verschillen kijk ff op de volgende site:

http://firingsquad.gamers...00_pro_review/default.asp
Ik zou je toch eens aan raden om eens naar de Radeon 9500 Pro of zelfs de 9700 te kijken. Allebei de kaarten zijn sneller dan de 9600 Pro, ondanks dat dat onwaarschijnlijk lijkt bij de 9500 Pro, maar dat is toch echt zo.
En als je eens in de Pricewatch kijkt wordt het al snel duidelijk dat €189 niet eens zo heel goedkoop is voor die kaart, de 9500 Pro begint bij ongeveer dezelfde prijs en de 9700 is zelfs maar 10 euro duurder.

Dat de kaart die jij wil sneller is dan de FX5600 is trouwens niet zo héél erg vreemd, deze kaart was dacht ik ook gebaseerd op de Geforce 4 (MX?) reeks. Alleen de 5800/5900 kaarten in de FX reeks zijn noemenswaardig sneller dan de nieuwe Radeon kaarten.

The devil is in the details.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Dit topic is van een te minimale waarde dat hij niet wordt gemoved naar Spielerij - Problemen & Vragen, in plaats daar van kun je het net zo goed in [rml][ FS2002/2004] Vragen en mooiste screenshots, deel 57[/rml] vragen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.