Toon posts:

M9000 divx/dvd bak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Ik heb hier al een tijdje een m9000 liggen en vandaag ben ik er dan ook eindelijk aan begonnen, foutloos geinstalleerd en niets aan de hand w2k erop ace mega codec pack erop en ik denk gooi er via het netwerk een divx op...

punt 1. de netwerk kaart (onboard, een via rhine 2) geeft dan aan, dat hij in een soort ritme disconnect en dat doet hij ook echt het lampje op de hub gaat ook daadwerkelijk uit. (kabel doet het goed in een andere pc)

dus ik denk gooi er wel even een dvd'tje in. pakt hem gelijk op en speelt hem af dan wel schokkerig alsof het een divxje is. niet heel erg maar net genoeg iedereen kent het wel.

punt 2. divxje in cd-rom gedaan en afspelen, net zoals de dvd, niet soepel schokkerig en af en toe een seconden hangen...

wat ik gedaan heb en spec's:

een via epia m9000 met 256 ddr geheugen (333 geloof ik net iets te snel maar moest niet uitmaken)
een simpele 12 speed dvd op
kleine simpele hardeschijf (euvel kan zijn ze zitten op zelfde ide kabel(denk er ook niet aan))

als ik echter een andere netwerkkaart erin douw wil hij niet opstarten,

iemand ideeen

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:01

St@m

@ Your Service

staat DMA aan? Ik weet verder niet welke processorsnelhied die M9000 is..

Ik weet eigenlijk niet eens wat het probleem is, je netwerkkaart of je DVD die niet goed afspeelt? Of allebei?

[ Voor 44% gewijzigd door St@m op 13-08-2003 19:30 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om beide,

de netwerk kaart onboard wil niet mee werken (vaak aan/uit/aan/uit enz..)

dvd of divx afspelen via dvd-speler schokt
divx via netwerk schokt (als hij al even werkt dan, door netwerk)

dus lijkt of dit ding te langzaam is maar volgens veel berichten moet het makkelijk kunnen...

iemand ideeen??

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:01

St@m

@ Your Service

Zoals ik al zei: Check ff je DMA settings, en tja, netwerkkaart, weet je zeker dat je de juiste drivers hebt geinstalleerd, is het een 10/100 of enkel 10, kijk of die instellingen goed staan

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Wat betreft DVD's: je moet het wel afspelen in PowerDVD, dat is -voor zover ik weet- het enige programma wat de hardwarematige MPEG2 decoding van de VIA Epia systeempjes ondersteunt. Speel je een DVD af met een programma die de VIA MPEG2 decoding niet ondersteunt, tsja dan moet de CPU het decoden en die trekt dat niet.

Verder moet natuurlijk DMA staan ingeschakeld voor de DVD-ROM drive.

Ook niet vergeten bij viaarena.com de drivers voor de netwerkkaart op te halen (VIA Rhine, als het goed is).

Voor DivX moet je sowieso een andere speler dan Windows Mediaplayer gebruiken ivm lager gebruik van bronnen. Bijvoorbeeld ZoomPlayer. Gebruik dan vervolgens ook nog eens een bronnen-vriendelijk afspeelfilter zoals FFDShow (wel de alpha-versie pakken, de rest is zwaar verouderd) en dan zal het heel wat beter gaan.

Voor AC3 installeer je AC3Filter.

Dan zit je wel gebeiteld dacht ik zo.

Ook een goede tip: gèèn codecpacks installeren! Die leveren vaak veel problemen op! FFDShow en AC3Filter installeren en je kunt alles afspelen.

Btw, zelfs een VIA Epia M10000 (de Ezra-T versie dan die ik heb) kan het nog zwaar hebben met sommige HQ DivX/XVid films... CPU-belasting rond de 90%, maar goed dat is nog te doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 13-08-2003 21:21 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
overigens lijkt het erop over de netwerkkaart, dat hij alleen uit/aan/uit enz... gaat als er echt data over heen gaat zoals films, programma's maar niet als hij niets aan het doen is, mischien helpt het

verder de tweaker die boven mij staat, heeft me fantastische geholpen, ik heb er powerdvd opgezet en loopt goed,
vervolgens er zoomplayer en zijn andere adviezen opgevolgd inzake de divx, en dat loopt nu ook soepel, fantastisch....

bedankt, (voor die netwerkkaart heb er nu toch eindelijk een andere in gedouwd en werkend gekregen)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 16:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen nu weer een ander probleem, krijg die TV-OUT niet werkend :( heb de display software gebruikt en toch niet werken...
als ik zeg maar tv instel en daar dan pal en rgb bijv. dan veranderd hij zeg maar (je ziet niets gebeuren) en als je zegt dat de instellingen goed zijn dan veranderd hij ze weer terug?? vaag of vaag?

maar ik krijg geen beeld op mijn tv, wat wel erg matig is...
iemand ideeen??
(zou het aan de tv kunnen liggen, heeft het altijd gewoon gedaan via scart)

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

offtopic:
Scared: wat is een m9000? :X :P

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

-ETz-Memphis Z schreef op 14 August 2003 @ 20:37:
offtopic:
VIA Heeft mini-moederbordjes op de markt, de M9000 is er eentje van. Het is hun eigen mini-ITX formaat en is uitermate geschikt voor kleine multimedia-PCtjes zoals voor hometheater-toepassingen.

De M9000 heeft een VIA 933mhz processor die echter vergelijkbaar is met een Pentium II 300 ofzo.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
-ETz-Memphis Z schreef op 14 augustus 2003 @ 20:37:
offtopic:
een "via epia c3 m9000" bordje met alles onboard, voor bijvoorbeeld een HTPC
(home theater pc)

Verwijderd

Topicstarter
maar om op de tv-out te komen:
mijn tv scart dingen zijn kapot :( hoe dat nou kan
effebellen naar samsung ((volgens mij is ook net de garantie eraf, na 2 jaar))

antwoord van samsung:
ja dan is er iets mis met uw toestel
8)7

nee echt

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2003 09:54 ]

Pagina: 1