Toon posts:

Windows 2000 server en windows 3.11 Domain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik zit met een serieus probleem. bij ons in het bedrijf hebben we verschillende computers staan. Ook hebben we een groot aantal cnc machines die werken met een computer. Op deze computers is windows 3.11 geinstalleerd.

Nu mijn werkgever ook deze computers op het windows 2000 netwerk wil hebben zit ik met het volgende probleem. Wat ik ook doe. ik krijg windows 3.11 niet op het domain. In een werkgroep ernaast lukt prima maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

3.11 krijgt wel het ip adres toegezonden door middel van een DHCP. OOk is het zo dat de optie pre-windows aan staat. het is dus mogelijk om met verschillende soorten windows te werken en niet alleen met w2k.

zelf heb ik een idee wat het zou kunnen zijn. Het domain heet VMTSERVER.NL. kan iemand mij vertellen of Windows 3.11 die punt in het domain naam ondersteund. ;)

mensen alvast bedankt

Verwijderd

...Volgens mij ondersteunt 3.11 uberhaupt geen domains

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
volgens mij ook niet. was toch windows for workgroups??
heb het ooit wel eens aan de gang gekregen, maar alleen in een werkgroep. kon wel filesharing doen....

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Idd, alleen werkgroepen. Voor domains heb je NT 3.5x Workstation minimaal nodig :)

C:\>_

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Je kan die machine op zich wel laten connecten naar machines van je W2k domein, gebruik makend van W2k accounts natuurlijk. Dit kan omdat W2k nog downwards compatible is met LanManager van Dos. Maar echt een deel uitmaken van je domein zoals een NT/W2k werkstation/server kan niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn fout.. het is idd windows voor workgroups en er is een mogelijkheid voor een domain. ik kan deze namelijk opgeven

Verwijderd

Topicstarter
bericht voor [ash]. Idd lan man, en het is ook downwards compatible, maar windows2000 ziet hem in geen geval. welke optie ik ook ingeef.

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Je moet de connectie maken op de PRE-2000 compatible comain name.... de netbios naam wordt bij installatie met DCPromo standaard afgeleid van de AD naam.

als de AD naam VMTSERVER.NL is, dan zal de Netbios naam van het domein standaard VMTSERVER worden. (dit kan je eventueel veranderen als je dat echt wil, maar wordt normaal nooit gedaan.)

VMTSERVER is dan ook de naam die je in Netwerk omgeving ziet. dit is ook de domein naam waar je met Win95/98/NT werkstations verbinding naartoe maakt. (die werken met NetBIOS)
Idem voor Win3.11 for Networks (let wel, het moet wel de Networking editie zijn, anders kom je idd niet ver.)

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

Topicstarter
mm, daar heb je een goed punt. thanks. ga het morgen meteen proberen. gaat het misschien toch nog lukken na een dag van prutsen en een hoop frustratie

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 19:04:
bericht voor [ash]. Idd lan man, en het is ook downwards compatible, maar windows2000 ziet hem in geen geval. welke optie ik ook ingeef.
Wat probeer je te bereiken? Hoezo zou jouw server je Win3.11 clients moeten "zien"?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 11:48

Arfman

Drome!

Waarom wil je dit bereiken ? Wat is de bedoeling ? CNC files overpompen vanaf het netwerk ? Toevallig heb ik hier ook ervaring mee, ik gebruikte een pakket wat je op een NT/2K doos moest installeren, en die was dan de gateway naar de rest van je netwerk. Kon je files senden/receiven op de CNC machines, als je maar TCP/IP draaide. In mijn geval was het naar een NetWare netwerk, maar ik denk dat dit ook wel werkt op een Windows-netwerk. Was trouwens ook machine onafhankelijk, draaide op Fanuc besturing, Heidenhain, etc. Best wel mooi :).

Ik zal morgen proberen te achterhalen hoe dat pakket heet.

[ Voor 11% gewijzigd door Arfman op 14-08-2003 00:31 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 10:23

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

offtopic:
Windows 3.11 = Windows for Workgroups.
Windows 3.1 was de non netwerk versie..

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

CyberJ schreef op 14 augustus 2003 @ 10:01:
offtopic:
Windows 3.11 = Windows for Workgroups.
Windows 3.1 was de non netwerk versie..
offtopic:
ehm, 3.11 en 3.1 zijn er zowel in de wfw als in de normale versie ;)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Erkens schreef op 14 August 2003 @ 11:43:
[...]
offtopic:
ehm, 3.11 en 3.1 zijn er zowel in de wfw als in de normale versie ;)
offtopic:
ehm, zelfs windows 3.0 heeft een network stack

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Mensen... allemaal bedankt voor jullie hulp. hij werkt! 3.11 is opgenomen in het domain en kan bestanden delen, gebruikers inloggen enz..

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Brahiewahiewa schreef op 14 August 2003 @ 15:13:
[...]
offtopic:
ehm, zelfs windows 3.0 heeft een network stack
[nog meer offtopic]
een network stack maakt het geen wfw ;)
[/nog meer offtopic]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 20:04:
Mensen... allemaal bedankt voor jullie hulp. hij werkt! 3.11 is opgenomen in het domain en kan bestanden delen, gebruikers inloggen enz..
Wil je dan ten behoeve van de search even neerzetten HOE je het probleem hebt opgelost? Dat is altijd wel handig, anders vindt iemand misschien ooit dit topic, komt erachter dat het mogelijk is, maar weet nog steeds niet op welke manier...
Pagina: 1