Linksys Wireless Router met ADSL van Tiscali

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel veel topics doorgelezen, maar ik kom er nog steeds niet uit...tevens de site van linksys bezocht, ook daar geen oplossing...

Ik heb de Speedtouch Home met een ADSL-abbo van Tiscali. Vandaag effe een Linksys Wireless Router gekocht (BEFW11S4).

Als ik de router instel volgens de handleiding, krijg ik maar geen connectie met internet.

Ik heb tevens de firmware al ge-upgrade, nog steeds niks. Weet zeker dat ik de kabels goed heb zitten..

In mijn LAN-verbinding heb ik IP op automatisch verkrijgen gezet.
In de instellingen van de router heb ik mijn inlognaam en password opgegeven.
Als ik op connect druk, is ie effe bezig en krijg ik vervolgens de mededeling: kan niet met de PPTP server connecten (ofzo).

Tevens heb ik PPPoE geprobeerd. Ook niks. Ben nu radeloos. Volgens mij gooi ik dat ding zo weg, tenzij iemand mij kan helpen met de instellingen...

Plz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt je netwerk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Werkt het direct van je PC naar het modem wel?
Ik heb bovenstaande draaien met een e-tech ADSL modem en een Linksys WRT54G router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:18
Ik heb ook erg veel problemen met dezelfde router ondervonden, vooral op het wireless gedeelte.
O.a. dat ik geen DHCP IP toegewezen kreeg ed. Uiteindelijk een goedkopere Sweex router gekocht (99€), deze werkt nu zonder problemen! :) en is nog goedkoper ook.

Ik zou zeggen loop de instelling nog van begin af aan een keer door, ik heb soms paar keer op save moeten klikken ed. voordat de router de instellingen pas pakte :/ erg vaag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 12:50
Heb je niet per ongeluk een PC 2 PC kabel gebruikt
(is mij ook al eens gebeurt)

En werkt het niet:
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 18:46:Ben nu radeloos. Volgens mij gooi ik dat ding zo weg, tenzij iemand mij kan helpen met de instellingen...
Gooi maar bij mij over de schutting :D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten schreef op 13 August 2003 @ 18:50:
Werkt het direct van je PC naar het modem wel?
Ik heb bovenstaande draaien met een e-tech ADSL modem en een Linksys WRT54G router.
Zonder router ertussen wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tevens als ik mijn wachtwoord invul, en ik druk op save, dan maakt ie er een langer wachtwoord van...is dat wel ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu alleen nog maar mijn pc en de modem en de router geprobeerd, maar ik kan bv mijn router wel pingen als je dat bedoelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:18
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 18:56:
Tevens als ik mijn wachtwoord invul, en ik druk op save, dan maakt ie er een langer wachtwoord van...is dat wel ok?
Ja dit klopt wel, is nl. gecodeerd. Het wachtwoord wat je daarvoor invoerde wordt dus gewoon opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dacht het al....daar ligt het dus niet aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 13:41
Blijkbaar zit je te gokken naar de instellingen, pptp, pppoe enzovoorst...

Lijkt het je niet handig om eens duidelijkheid te maken? Vraag het de helpdesk ;)

Ik had ook heel eventjes problemen met die router, toen heb ik mijn modem gereset, en alles werkte prima, sindsdien geen problemen ondervonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Onthoudt het modem niet het MAC adres van de netwerkkaart van je PC? I.a.w. mag/kan je meerdere PC's op dat modem aansluiten?
Als dit het probleem is krijgt je router geen IP adres van het modem en kan hij geen verbinding opbouwen. Oplossingen? Modem een tijdje uitzetten, MAC spoofing aanzetten op de router (kan op de wrt54G), de heldesk vragen of ze het resetten of even zoeken naar het modem op google of GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik zit niet echt te gokken hoor...het is wel gewoon PPTP. Maar als je redelijk radeloos bent, sta je voor alle oplossingen open...

En even over dat netwerk:
als ik m'n laptop aanzet met een Wifi-kaartje erin, krijgt hij wel een IP van de router, maar die ligt in een hele andere range dan mijn pc.
Pc:192.168.1.100
Laptop:169.254.75.26

Vaag??? :? :? :?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
je laptop heeft zon ip-adres wat ie krijgt als je niet handmatig een ip-adres hebt ingevuld en hij kan geen dhcp-server vinden. De DHCP-service van je router functioneerd waarschijnlijk niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer even...

heb inmiddels de instellingen van linksys gekregen, internet werkt nu wel via de router, maar alleen als ik het met een UTP ertussen doe. Dus draadloos nog niet...

Als ik ook naar mijn laptop kijk, heeft ie nog steeds een heel raar IP-adres...moet ik niet op de laptop zelf wat instellen, want in mijn router heb ik alles al gezien denk ik.

Tevens staat in de router bij DHCP Active IP Table alleen mijn pc (die dus niet draadloos is nog) en niet mijn laptop...

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik hbe afgelopen zondag exact jouw configuratie aangelegd, en had precies hetzelfde probleem. Als je met je laptop in je router kan komen moet je hem gewoon op DHCP zetten. Je hoeft bij Tiscali ADSL namelijk geen gebruikersnaam/wachtwoord in te voeren (zei helpdesk) aangezien identificatie plaatsvindt dmv lijnverificatie. Op je laptop moet je gewoon in je TCP/IP confi alles op auto zetten, dus auto IP krijgen, auto DNS, zodat ie DHCP gebruikt.

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
check je MAC filter eens voor je WiFi gedeelte Als je filtering aan hebt staan (standaard geloof ik) maar je de mac niet hebt geautoriseerd dan krijg je echt geen IP van de router!
En zet SSID broadcast eens aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Anubis801 op 14-08-2003 18:45 ]

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Topicstarter
Station MAC Filter staat op disabled...moet ik die enablen??

Heb hem ge-enabled, effe opnieuw starten en dan horen jullie het zo wel...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 18:47 ]

• Anubis801
mag disabled staan.

=/\= System Status =/\=

Verwijderd

Topicstarter
SSID broadcast staat aan...

• Anubis801
welke firmware staat op je router? Laatst heb ik de laatste firmware 145 geflashed en dat was een en al ellende slecht tot niet werkende portforward en meer ellende. Toen deze erop gezet "befw11s4_eu_fw_v2_1443z" en problemen weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Anubis801 op 14-08-2003 18:52 ]

=/\= System Status =/\=

• oli4100
  • Niet online
Ik snap het niet - al die dingen die hierboven genoemt worden hebben er totaal niks mee te maken. Reset je modem eerst, dan heb je standaard instellingen, en doe dan wat ik in mijn post hierboven zeg. Ik heb echt hetzelfde gehad, dus het werkt wel.... :)

• Anubis801
Boven genoemd hebben wel iets mee te maken want zoals je ziet hij kan wel internetten via utp maar niet via WiFi.
Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 18:34:
Ben ik weer even...

heb inmiddels de instellingen van linksys gekregen, internet werkt nu wel via de router, maar alleen als ik het met een UTP ertussen doe. Dus draadloos nog niet...

Als ik ook naar mijn laptop kijk, heeft ie nog steeds een heel raar IP-adres...moet ik niet op de laptop zelf wat instellen, want in mijn router heb ik alles al gezien denk ik.

Tevens staat in de router bij DHCP Active IP Table alleen mijn pc (die dus niet draadloos is nog) en niet mijn laptop...

=/\= System Status =/\=

• oli4100
  • Niet online
Aha.... Hij heeft waarschijnlijk de LAN TCP/IP instellingen voor zijn vaste verbinding op auto gezet, maar niet de LAN TCP/IP instellingen voor zijn wireless verbinding op auto gezet. Standaard staat alles goed in de router. Het enige wat je hoeft te doen is je SSID aan te geven, Wireless broadcasting te enablen en DHCP aan te zetten (Obtain an IP automatically) Dan moet je kunnen internetten.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
doet die speedtouch ook al niet NAT ? Die alcatel ethernet dingen wel namelijk en daar kun je (nadat je ze 1x met een pc eraan hebt ingesteld) gewoon een hub/switch aanhangen en dan deeld die netjes ip's uit/nat (het modem dus). Die kun je dus gewoon aan de uplink poort van die befw11s4 hangen.

Verwijderd

Topicstarter
de draadloze verbinding en de vaste verbinding op mijn pc en laptop staan allebei op automatisch IP, dus daar kan het niet aan liggen...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in mijn pc kijk, staat voor de
-vaste verbinding een IP:192.168.1.101 (=goed dus)
-wireless verbinding:169.254.191.176
-laptop wireless verbinding:ook zoiets, kan nu helemaal geen verbinding meer maken met m'n draadloze gebeuren

Maar m'n vaste LAN-verbinding krijgt dus wel z'n IP via DHCP, maar de wireless allebei niet...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 19:45 ]

• oli4100
  • Niet online
En je hebt dus DHCP in de router aangezet? (DUs obtain IP automatically)

[ Voor 27% gewijzigd door oli4100 op 14-08-2003 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je bedoelt bij de WAN-Connection Type:nee, want daar heb ik PPTP, omdat ie verbinding moet maken met MxStream...

• oli4100
  • Niet online
Mij werd door de Tiscali hepldesk aangeraden hem op DHCP te zetten, omdat hij jou identificeert aan de hand van lijn verificatie. Dus je had je user name en pass niet nodig. Maar diegene bij wie ik het aanlegde had TIscali ADSL over BabyXL, misschein verschilt dan dus ook die router instelling? Je kan het iig proberen met DHCP, als het niet werkt kun je em nog altijd terugzetten..... :)

Edit: Aan het IP van jou laptop te zien staat hij wel op DHCP ingesteld, maar kan hij geen DHCP server bereiken, want range= 169.254.x.x. Aan het IP van je vaste PC kan je wel zien dat hij een DHCP server kan bereiken, immers, het IP komt uit de range van 192.168.x.x

Conclusie: in je laptop gaat er iets fout met het DHCP, of je router doet iets fout met de wireless verbindingen die hij wél goed doet met UTP.

[ Voor 37% gewijzigd door oli4100 op 14-08-2003 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het effe proberen...

Helaas, werkt niet als ik hem op DHCP zet...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 20:17 ]

• oli4100
  • Niet online
Heb je ook NetBIOS via TCP/IP uitgeschakeld?

Verwijderd

Topicstarter
M'n laptop krijgt nu wel een IP, alleen de verkeerde waarde: 169.254.75.26 (DHCP)
M'n pc (wireless)krijgt nu: 169.254.191.176 (DHCP)
In de pc zit ook een gewone NIC:192.168.1.101 (via DHCP)

En nou kan ik dus niet pingen tussen:
laptop-->pc
laptop-->router
pc-->router lukt wel, omdat hij dan via de UTP-kabel pingt...die kent hem wel...

• oli4100
  • Niet online
oli4100 schreef op 14 August 2003 @ 20:13:

Edit: Aan het IP van jou laptop te zien staat hij wel op DHCP ingesteld, maar kan hij geen DHCP server bereiken, want range= 169.254.x.x. Aan het IP van je vaste PC kan je wel zien dat hij een DHCP server kan bereiken, immers, het IP komt uit de range van 192.168.x.x

Conclusie: in je laptop gaat er iets fout met het DHCP, of je router doet iets fout met de wireless verbindingen die hij wél goed doet met UTP.
:)
Pagina: 1