Toon posts:

Peltier-koeling bij Conrad

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de conrad catalogus 3voor 130,- pietermannen een peltier-element plus fan zien staan. De specs: aansluitspanning 5V, stroomverbruik 1,4A , koelvermogen max. 68,8W , max. temperatuurverschil 68 graden , arbeidscycli 40-60.000.
Is dit voldoende? en hebben mensen al ervaring met dit peltier-element?

Greetinz
Jerome

Verwijderd

Kijk eens op www.3dfxcool.com , voor de Tom Leufkens Peltiers, zijn de beste geen condens.

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

1,4 A, en 5 V
hoeveel watt heb je dan? 7 watt.
drie van die peltiers is dan 21 watt,
als je ze op 12 v draait, is dan 12/5*21=
50,4 watt. voor 3 peltier elementen naast mekaar is dit wel te doen, maar ga je stapelen, dan kan je het vergeten,
en je weet natuurlijk niet of je deze peltiers wel op 12v kan draaien.

wat nu?
er was laatst een product id hier gepost van conrad van een 72 watt peltier, waarmee je met 1 peltier genoeg watts hebt om je celeron bruut door de Mhzen kan duwen, maar
zoals het al zegt kan dat wat condens gaan vormen met een 50 graden celcius verschil.

als je echt wil gaan hobbyen, zou ik zeggen doe zo'n 72watt apparaat, en vergeet die veel te lichte dingetjes die je noemt,
anders zou ik een door een fabrikant in elkaar geknutselde koeler met peltier kopen.

succes

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Tazitiz, bedoelde je deze?
JA search werkt weer , maar ik snap niet waarom die zo veel duurder is met minder koelvermogen. Ik ga denk ik die zwaardere kopen maar.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.