[Monitor] Beeld knippert af en toe

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Hoi.

Ik heb sinds anderhalf jaar een SyncMaster 551s. Nooit echt problemen mee gehad.

De laatste tijd valt me echter op dat het beeld af en toe wat lichtere en donkerdere lijnen door het beeld flitsen. Gekke geluiden zijn tot nog toe uitgebleven.

Er zit een GeForce 4 TI4200 in van Point of View (64MB versie). Op een andere monitor zijn er geen problemen. Ik heb gekeken of het aan de aansluiting ligt (breukje o.i.d.) maar daar lijkt het niet aan te liggen.

Weet iemand wat dit betekent? Is hij bezig met een langzame dood of valt het nog mee?

tnx

edit:

Specificaties:
AMD Athlon XP 2400+ @ 2Ghz
Asus A7N8X-X (BIOS 1005)
512 MB DDR333 (Samsung)
Point of View GeForce4 TI4200 64MB

[ Voor 12% gewijzigd door LollieStick op 13-08-2003 18:18 ]

Verwijderd

Geen magnetische voorwerpen om de monitor heen? Degauss functie al eens geprobeert?

• LollieStick
Al geprobeerd en geen magnetische stuff bij de monitor.

Verwijderd

Heb redelijk wat van die PoV Ti4200 64 mb kaartjes gezien welke langzaam dood gingen. Vaak zat er een bolle condensator op, check dat eens.

Verwijderd

Wat doet het bij een andere videokaart?

(PS wat is je beeldschermfrequentie? :P)

• LollieStick
momenteel staat het op 1024x768 op 70hz (maximum van de monitor). Lagere resoluties en frequenties al geprobeerd maar lost niets op. Ik ga straks even een Club3D GeForce2 proberen. Dat is de enige die ik hier nog heb liggen (op wat oude ISA kaarten na ;))

• LollieStick
Hmm... bij nader inzien lijkt het toch de kaart te zijn. Ik heb het nog niet gehad met 2 andere kaarten. (beide geforce2 die ik uit een andere pc gesloopt heb ;)). Ik zie overigens niets aan de kaart (voel wel :o, is niet vast te houden :()

• LollieStick
*Schop*

Na enige tijd met een Club3D GeForce2 te werken (die ik hier nog had) valt me op dat de problemen nog niet weg zijn. Het lijkt echter wel wat minder te zijn nu.

Ik vraag me nu af of het wel echt de videokaart is.

Nog Iemand?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
Als de videokaart waarmee je nu werkt (die Geforce 2) dit probleem nooit heeft vertoond in een andere PC dan kan je het probleem wijten aan je monitor. Als je het écht zeker wilt weten kan je natuurlijk je monitor op een andere PC aansluiten en kijken of ie nou nog steeds knippert.

The devil is in the details.

• LollieStick
Dat heb ik al geprobeerd en ook daar knippert het beeld af en toe (lijkt stimulerend te werken als je zachtjes tegen het bureau aanduwd).

Verwijderd

IK heb een keer een los contact gehad in me monitor, mischien heb je daar ook last van. Je kan er achter komen door te kijken of je er alleen last van heb waneer de monitor warm is.

Het zal eventueel ook aan je vga kabel kunne liggen.
Bij bijde gevallen zal je er ook last van hebben waneer je zachtejes tegen je scherm/buro of tegen de kabel aan tikt/duwt.

• LollieStick
Als ik de kabel wat beweeg gebeurt het niet en het gebeurd inderdaad alleen als de monitor warm is. Aangezien ik nog garantie heb ga ik er zelf niet aan kl*te, kan dan zeker beste Samsung even bellen? (3 jaar fabrieksgarantie toch?)
Pagina: 1