Audio van DVD en TV, beste manier van aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Dag dames en heren Tweakers,
Ik ben van plan morgen een DVD-spelertje te kopen, maar k zit met een ingewikkeld probleempje.
Nu heb ik nl. een scart-kabel zitten tussen de TV en een Videorecorder. Aan die scart-kabel zit ook een audio-snoertje wat het geluid dat uit mn TV komt door kan geven aan mn stero-installatie. Maar als ik nu mn videorecorder aan zet zie ik wel het beeld, maar ik hoor het geluid van de zender waar de TV in weze op staat.
Als ik de scart-kabel omkeer, hoor ik dus geen geluid van de TV als ik naar een normale zender kijk.
Dit is voor mij erg belangrijk aangezien de volumeknopjes van mn afstandsbediening neit meer werpen :P Daarom laat ik het geluid dus via mn stereoinstallatie gaan ;)
Maar jah strax als ik mn DVD heb wil ik wel graag geluid van beide (zowel DVD als TV) kunnen horen.
Wie weet hier de beste oplossing voor? Misschien een ander type kabel kopen, een of ander kastje, whatever? Houd er in je antwoord aub rekening mee dat ik maar 1 scart-aansluiting op mn TV heb zitten.

Je wordt alvast hardstikke ebdankt voor je antwoord.

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Graag wat meer gegevens !!

Wat voor TV ?
Hoeveel scart aansluitingen ?
Heeft je TV geen TULP/CINCH audio OUT ?
Wat voor Stereo ?
Hoeveel line-ins heb je op je stereo?

Anders misschien AUX-Schakeldoosje kopen ??

Wat meer specifieke gegevens over je huidige spullen !

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Hmmz, thnx dat je die vragen stelt, k dacht dat nl. alleen van belang was om te vertellen dat ie maar 1 scart aansluiting heeft.
en dat heb ik ook gezegd!

Nouja, hioer kotm het:

TV: Audiosonic, onbekend type
- 1 scart aansluiting
- geen tulp/cinch-aansluitingen

Stereo: Philips, onbekend type
- 1 AUX tulp/cinch ingang

Verder heb ik nog een schakelkastje voor 3 bronnen voor t geluid, die zo gevuld is:
1: PC
2: TV (die etra kabel uit mn SCART-kabel)
3. vrij

Ik zat idd ook te denken aan een SCART schakeldoosje, maar dan blijf ik (ben ik bang voor) het probleem houden dat het geluid aldoor maar van 1 bron kan komen (TV of DVD).
En voor een AUX schakelaar aan mn stereo zou ik dan moeten zorgen dat ik apart geluidskabels van mn TV naar de schakelaar en vanuit mn DVD naar mn schakelaar moet leggen.

Zou het voor mij beter zijn om van die SCART->tulp adapters te kopen en dan met cinch-kabels zo aan te sluiten?
Dus video tussen DVD en TV en dan los wit/rood adiokabel van TV naar schakelaar en van DVD naar schakelaar?
(zit ik me ineens te bedenken ;) :P )

[ Voor 1% gewijzigd door Joen op 13-08-2003 19:54 . Reden: Smilies deden t niet ]

Verwijderd

Er zijn Scard switchboxes waar een audio uit (met cinch) opzit.
Dit zal goed werken met je video/PC/DVD, echter de uitgaande Scard (die naar je TV) zal misschien geen signaal doorvoeren van je TV naar die Audio Uit. Gewoon even uitproberen. Als er ordinaire schakelaars en geen electronica in de switchbox zitten, dan zou het goed moeten gaan.