[win2k] Service Pack 4 half geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Gisteravond werd mij aangeraden mijn service packs toch even te updaten, en daar ben ik aan begonnen. Ik had redelijk wat security updates binnen te halen, en service pack 4.

Ik heb gewoon Windows update uitgevoerd, en tegen tweeën 's nachts was alles gedownload en begon hij met het decomprimeren van de bestanden. Ik had geen zin om er op te wachten dus heb mn pc'tje aan laten staan en ben gaan slapen.

Vanochtend checkte ik of het pack al geinstalleerd was en toen stond er een foutmelding in beeld. Geen bluescreen, maar gewoon een popup met rood kruisje en tja, een foutmelding die ik heb weggeklikt in mijn slaperigheid, iig, het kwam erop neer dat Service Pack 4 niet verder geinstalleerd kon worden.

Vreemd genoeg meldt Deze Computer - Eigenschappen wel dat Service Pack 4 draait, en hij staat merk ik nu ook bij software, ik zou hem dus kunnen deinstalleren... zal ik dat nou maar doen of niet?
Ik weet niet wat er mist namelijk, mn bak lijkt wel ietsje trager bij het opstarten, maar na een minuut of vijf merk ik al niks meer.
Ik probeer nu Windows Update te bereiken, maar die geeft geen thuis... lijkt wel down te zijn :?
Microsoft.com wel te bereiken ... :{ strange!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Service pack 4 verwijderen in configuratiescherm (als je backups hebt gemaakt tijdens de installatie ervan) en dan opnieuw installen.

En ja microsoftupdate is idd down ;)

Hier heb je een directe link naar sp4 nl:

http://download.microsoft...9843cf71e7f/w2ksp4_nl.exe

en de engelse versie:

http://download.microsoft...41bfecd095e/W2KSP4_EN.EXE

:)

* max good ;)

[ Voor 51% gewijzigd door max op 13-08-2003 18:22 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Windows update lijkt de laatste dagen niet altijd even goed te bereiken. Wat ik persoonlijk zou doen is de update even opnieuw installeren.
Hij moet ergens een tempdir aanmaken om de bestanden namelijk in te zetten. Hier is dat c093484 (win2k sp3). kijk eens of die er nog staat en voer vanaf daar update.exe uit.

mocht dat niet lukken zou ik SP4 gewoon verwijderen en hem opnieuw installeren.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ja, maar wat hij dus gisteravond deed was de hele meuk downloaden, gecomprimeerd, en hij heeft er ongeveer 2 uur over gedaan om de boel uit te pakken... hij begon met iets van 900 bestanden ofzo, het ging echt ontzettend traag.

Als ik die exes download van Fire_escape, moet hij dan ook van alles downloaden of niet?

* Dark Blue zoekt ondertussen ff die temp map (geloof ik al gevonden op mn F schijf :? ) maar gaat nu eerst eten :Y)

iig thnx alvast

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dark Blue schreef op 13 August 2003 @ 17:58:
Ja, maar wat hij dus gisteravond deed was de hele meuk downloaden, gecomprimeerd, en hij heeft er ongeveer 2 uur over gedaan om de boel uit te pakken... hij begon met iets van 900 bestanden ofzo, het ging echt ontzettend traag.

Als ik die exes download van Fire_escape, moet hij dan ook van alles downloaden of niet?

* Dark Blue zoekt ondertussen ff die temp map (geloof ik al gevonden op mn F schijf :? ) maar gaat nu eerst eten :Y)

iig thnx alvast
Als het goed is hoef je met de aangeboden files niets extras te downloaden. Verder lijkt windows update zijn temp files niet in de temp map, maar in de root van de grootste schijf te gooien :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Die exe's van mij zijn gewoon de hele sp4 setup (dus alle updates die tot sp4 beschikbaar waren en sp4 zelf)
Spider.007 schreef op 13 August 2003 @ 18:09:
[...]

Als het goed is hoef je met de aangeboden files niets extras te downloaden. Verder lijkt windows update zijn temp files niet in de temp map, maar in de root van de grootste schijf te gooien :)
Correctie:

c:\WUTemp

;)

[ Voor 15% gewijzigd door max op 13-08-2003 18:17 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:46

Jimbolino

troep.com

de windowsupdate site is down door een worm, ik zou het hele paket (meer dan 100mb) opnieuw downloaden en instaleren

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hmz, bij mij staat er op mn F:\ schijf op mijn bak, dus echt de grootste schijf, een map met een nummer... wat er in staat weet ik niet, of het compleet is al helemaal niet.

Ik weet wel dat ik vanaf darkblue, mijn eigen pc waar ik het hierboven over heb, mijn ouders pc ulrich niet zie. 'ulrich' , eveneens win2k, draait SP 1 (over een paar minuten SP4) ... en kan nu helemaal het netwerk niet meer op! (wel internet, en ik ben bang geen msn) Terwijl beide pc's in dezelfde werkgroep zitten :(

edit: laat maar... :z ik heb boven op 'darkblue' zojuist Kerio Personal Firewall geinstalleerd en toen ik boven kwam zag ik een mooi popupje of ik 'ulrich' toeliet op 'darkblue' ;) na het permitten van dit kon ik gewoon via netwerkomgeving weer op 'darkblue' komen :)

Zou dat voorbij zijn als ze beide SP4 draaien? Ik word hier een beetje moedeloos van :|
Jimbolino schreef op 13 August 2003 @ 18:20:
de windowsupdate site is down door een worm, ik zou het hele paket (meer dan 100mb) opnieuw downloaden en instaleren
7(8)7

Nou, hier op de bak beneden (ulrich) is SP4 van die link van Firenogwattes goed geinstalleerd, ik ga eens even rebooten.
Omdat dit zo goed ging, ga ik m boven maar ff deinstallen en via het bestand installeren. Thnxies alvast :) d:)b

Damn goodness! (dit is een update om 18:50)

Ik wil hier vanaf 'darkblue' dus sp4 weer verwijderen, geeft ie me op een gegeven moment een lijstje met al mijn software, en zegt er bij 'ja, door het deinstalleren van sp4 kunnen de volgende programma's wellicht niet meer juist worden uitgevoerd' 8)7
Wat is dit voor ondersteuning! Ik heb maar op ja geklikt want ik installeer SP4 toch zo weer... maar dit is natuurlijk 0,0 van microsoft he :(

[ Voor 65% gewijzigd door Dark Blue op 13-08-2003 18:51 ]

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb ook steeds problemen met het installen van Sp4 op mijn Win2k bak.

Internet traag, pagina's die niet in één keer willen openen enzo.
Ook problemen met inloggen op msnmessenger.
Het schiet gewoon niet op.
door het deinstalleren van sp4 kunnen de volgende programma's wellicht niet meer juist worden uitgevoerd'
Die melding kreeg ik ook bij het deïnstallen.

Ik heb het hele zaakje er maar weer afgeknikkerd.
Want na drie keer proberen lijkt het me eigenlijk wel genoeg.
Als die service pack niet lekker wil lopen, waarom zou ik hem dan gebruiken?

Tenslotte liep m'n pc wél lekker voordat ik die update pakte.
En om nu een cleane install te beginnen voor een update die ik
eigenlijk niet eens nodig heb. :?

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Pagina: 1