Ook met ASP kan je cachingtechnieken toepassen. Verder hebben die disconnected datasets ook hun nadelen, zeker als je ze opslaat in een viewstate.
Ook zoals ik al eerder zei: Overkill. 200 users, nog wel meer, is gewoon goed te doen met Access. Zie bijvoorbeeld ook Oracle; waarom neem je die dan niet, kan je nog meer concurrent users aan.
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 10:37:
Dus je kan een deel van je server-side DB naar de client 'trekken' en gelijk weer de verbinding closen. Vervolgens heb je op de client dus alle mogelijkheid bewerkingen op de Dataset uit te voeren zonder ingewikkelde queries met joins en unions te gebruiken. Werkt wel prettig vind ik zelf

Waarom zou je dan uberhaupt nog een database gebruiken?

Datasets zijn gewoon gruwelijk traag in vergelijking met een database. Ook zou ik er niet vrolijk van worden om 30.000 records op te gaan halen uit de database, deze in een dataset stoppen om er vervolgens maar 50 te gaan gebruiken.
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 10:42:
Ik heb 'n soort forum met PHP gemaakt. Totaal niet uitgebreid btw maar is dat niet makkelijker? Sorry als deze reactie nergens opslaat maar heb niet echt heel veel verstand van PHP en acces.
Maakt in dit geval niet uit of je ASP / PHP gebruikt. Discussie gaat over de te gebruiken database..

Over ASP / PHP zijn genoeg discussies te vinden..
[
Voor 57% gewijzigd door
gorgi_19 op 14-08-2003 11:10
]