Problemen met drivers van terratec aureon 5.1 sky

Pagina: 1
Acties:

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 10:38

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn net nieuwe terratec 5.1 sky.
IK zal proberen uit te leggen wat ik precies allemaal gedaan heb, maar eerst even mijn systeem.

Asus a7n8x non deluxe met amd 2500+.
pc2700 512mb
logitech z640 boxen

Ik heb geen andere problemen met deze hardware.

Toen ik de kaart binnenkreeg heb ik hem in de comp gedaan, comp opgestart met de driver cd erin en maar laten lopen. Ik was echter zo stom geweest om daarvoor ook de onboard audio te verwijderen dus die herkende hij opnieuw. De drivers echter voor mijn terratec vond hij neit, niet op de cd niet op het inet nergens. Ik heb toen de onboard audio gedisabled en de comp opnieuw opgestart. Weer niks. Toen maar drivers gedownload en handmatig de drivers geïnstalleerd. Dus aanwijzen in welke categorie en dan de plek waar de drivers horen. Na de "normale" melding te hebben gekregen van de logo test doorgegaan. Direct na de installatie gaf de computer een foutmelding dat services.exe vast was gelopen. De computer startte zichzelf na 60 seconden opnieuw op. Nadat hij opnieuw op was gestart gaf hij in plaats van geluid rare kraak achtige geluiden. Alleen als er geluid hoorde te komen, windows afsluit geluid, winamp.
Dus ik start de computer opnieuw op en hij geeft in ieder geval geen kraak. Maar nu echter helemaal geen geluid. Winamp geeft geen error maar blijft gewoon op 0:00 staan. en als ik eits afspeel met windows media player komt er gewoon geen geluid uit de boxen. Dat is de situatie waar ik nu ben. Ik kan niks vinden niks bedenken om het op te lossen. Als iemand een idee heeft..

p.s. ik heb ook niks op dempen staan in de mixers.

Verwijderd

Je hoeft het onboard geluid niet te disablen (Ik neem aan dat je win2k of hoger gebruikt).

Ik gebruik zelf ook het onboard geluid (n8x Deluxe) en ik heb er een SB Live Platinum in zitten (handig vanwege connectivity met meerdere MIDI devices)

Wat ik zou doen: de Kaart eruit halen, drivers verwijderen. Alles goed instellen (dus dat het werkt) en dan de kaart er opnieuw in stoppen en als ie naar drivers vraagt installeren

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Oke dat heb ik gedaan maar het heeft het probleem zeker niet opgelost.
Ik heb de onboard audio drivers weer ingeschakeld en de computer uitgezet. Toen de geluidskaart verwijderd en de comptuer weer aangezet. Toen werkte het geluid weer. Met de onboard geluidskaart. Dus ik heb de computer uitgezet doe de geluidskaart erin (dat heb ik zeker weten goed gedaan) en start de computer weer op. Maar bij dat blauwe balkje, voordat je een gebruiker kiest liep hij vast. Ik hoorde even een kraak/ruis uit mn boxen en toen liep hij vast. dus ik zet de computer uit/aan en kies voor windows normaal opstarten en ik krijg weer hetzelfde. Voor de zekerheid nog een keer en er gebeurd weer hetzelfde. Daarna heb ik gekozen voor laatst werkende instellingen. Weer liep de computer vast. Toen gekozen voor veilige modus en dat werkte wel. En daar werk ik nu ook in. Ik ga dadelijk de computer maar weer opnieuw opstarten, kijken of het dan wel werkt.

Edit:
Net de comptuer weer opgestart. Nadat het een keer fout ging gekozen voor laatste instellingen die werkten. En toen starte windows op. Nu geeft hij problemen met nvdia audio device (onbaord geluid) maar van nvidia audio codec zegt hij wel gewoon dat het werkt. Ook de drivers van de aureon sky staan erin, en ook weer dat het correct werkt. Ik ga ze dadelijk verwijderen en de onboard drivers goed installeren en het maar weeer opnieuw proberen. Hopen dat het dan wel werkt. al schijnt het zich gewoon te herhalen.

edit2: ik heb nu eindelijk weer een kale installatie, waarbij de onboard audio drivers goed werken. De aureon staat op dit moment bij onbekende apparaten. Voordat ik opnieuw begin en het misschien weer fout gaat, iemand die me kan zggen wat ik nu het beste kan doen. Handmatig de gedownloade drivers installeren..?

[ Voor 32% gewijzigd door Quarin op 13-08-2003 19:31 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zelf een Aureon 7.1 Space. Is bijna dezelfde kaart. Enige verschil is dat jouw kaart 5.1 is en de mijne 7.1

Mijn specs staan in mijn sig, hier draait hij als een trein. Hiervoor had ik naast de Aureon een SB Audigy Platinum erin hangen. De twee kaarten draaien gebroederlijk naast elkaar :)

Handmatig de drivers installeren is idd het beste. Hier staat de nieuwste driver te downloaden (indien je hem nog niet hebt ;) )

ftp://ftp.terratec.net/Au...e_App_Drv_5.1.2600.14.exe

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Hmm ik snap het gewoon niet. Ik heb de nieuwste drivers. Alles is nu goed geïnstalleerd, alles loopt nu weer stabiel :). alleen komt er gewoon geen geluid uit. Als ik de onboard selecteer komt er geluid. Uit mn aureon komt geen geluid. Winamp blijft zelfs gewoon op 0:00 staan bij elk liedje. Ik heb geen enkel idee wat er nou fout is...

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

En je hebt verder geen conflicten in je apparaatbeheer? :? Al een ander PCI slot geprobeerd? :?

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Hij deelt geen irq met een ander apparaat het enige wat ik kan vinden is dat hij wat deelt:
I/O-poort 0x0000C000-0x0000CFFF PCI standard PCI-to-PCI bridge
I/O-poort 0x0000C000-0x0000CFFF Aureon 5.1 Sky

Zou dat dan uit kunnen maken, want dan doe ik m ff in ene ander pci slot ja

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zou kunnen, zal niet de eerste keer zijn dat een kaart het ineens wel doet. Maar garanderen kan ik het niet helaas.

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Het was inderdaad gewoon een probleem emt het pci slot. Het werkt dus nu :) nu alleen nog even utizoeken hoe ik hem op 5.1 krijg en dan ben ik klaar. Heel erg bedankt

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

sensaura aanzetten. pc rebooten en klaar is kees :)

Pagina: 1