[HTML-TABLES] verschuiving van layout

Pagina: 1
Acties:

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Ik ben vrij nieuw in bouwen van websites en ben bezig iets in elkaar te zetten waarbij ik een vreemd fenomeen tegenkom.
Ik heb een tabel met daarin een link. Die link heb ik zo gemaakt dat als je er met de muis overheen gaat de letters veranderen. Nu wil het geval dat als je over bijvoorbeeld de 'Start' link gaat; er het een en ander enkele pixels verschuiven in de weergave. Dus niet als je klikt, maar als de muis er overheen bewogen wordt.
Ik heb alleen getest in Internet Explorer 5.5 en 6.0. Bij beide het probleem.
Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad en weet hier de oorzaak voor? Dan kan ik de oplossing zelf wel er bij verzinnen.

Voorbeeld: http://www.familie-brander.nl/nodr/sjabloon.htm

En ja ik heb gezocht, maar kon niets vinden wat hier op lijkt.

Antw. op Samo Arne:
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld. De tekst 'Start' staat in een cel van 160 pixels breed en haalt die breedte ook bij mouse-over bij lange na niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Gé Brander op 13-08-2003 17:45 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:14

samo

yo/wassup

een breedte van de tabel en tr , die net zo breed is als de maximele breedte van de langste link.

hmm ik zie het. meestal is dit bet probleem, maar dit is wel vreemd.

dr bron van de site is erg **** om te lezen ik zou het nu zo even niet weten

[ Voor 50% gewijzigd door samo op 13-08-2003 17:47 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

haal je code eens door de validator en schrik
Verder zou ik er niet teveel op vertrouwen dat tabellen met vele colspans en rowspans er precies zo uit komen te zien zoals jij het bedoeld had. Beter is het vaak je layout wat eenvoudiger op te zetten, en het liefst met zo min mogelijk gebruik van tabellen.

Intentionally left blank

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
crisp schreef op 13 August 2003 @ 17:57:
haal je code eens door de validator en schrik
Verder zou ik er niet teveel op vertrouwen dat tabellen met vele colspans en rowspans er precies zo uit komen te zien zoals jij het bedoeld had. Beter is het vaak je layout wat eenvoudiger op te zetten, en het liefst met zo min mogelijk gebruik van tabellen.
Ik schrik inderdaad :X

Toch maar van Frontpage afstappen dan?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 14:59

klokop

swiekie swoeng

c70070540 schreef op 13 August 2003 @ 18:08:
Toch maar van Frontpage afstappen dan?
Ja. Beter: gebruik een teksteditor, zoals bijvoorbeeld UltraEdit of Vi of CrimsonEditor, of natuulijk Notepad

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-08 09:47
Ja joh ga lekker in VI editten als je nieuw bent in dit soort dingen. :P
Maarruh naar mijn bescheiden mening is FrontPage wel heel erg in spaghetti-code. Dan is DreamWeaver beter geloof ik.
Zelf ga ik meer voor de HomeSite achtige programma's. Soort Notepad plus zeg maar. Maakt het leven net iets makkelijker. Maar goed, ieder zijn smaak.

Plant eens een boompje

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Lindetree schreef op 14 August 2003 @ 16:43:
Ja joh ga lekker in VI editten als je nieuw bent in dit soort dingen. :P
Maarruh naar mijn bescheiden mening is FrontPage wel heel erg in spaghetti-code. Dan is DreamWeaver beter geloof ik.
Zelf ga ik meer voor de HomeSite achtige programma's. Soort Notepad plus zeg maar. Maakt het leven net iets makkelijker. Maar goed, ieder zijn smaak.
Ja, VI is niet zo'n leuke optie. Wat een drama. Maar UltraEdit is een erg fijn product inderdaad. Gebruik ik al jaren. Het voordeel van Frontpage was voor mij dat je zo makkelijk je layout kan maken, maar die bende van een code die er uit komt maakt dat voordeel weer helemaal teniet. Ik zal DreamWeaver eens proberen. Dank voor de tips allemaal.

Pagina: 1