Hoe krijg ik het voor elkaar om de bestanden op een CD zonder read-only flag te krijgen? Windows XP haal na het kopieren automatisch die flag eraf, maar 98 niet; ik wil nu een aantal word documenten en save-games branden, en het zou dus heel handig zijn als ik niet steeds die flag eraf hoefde te halen na het kopieren. Iemand een idee?
op cd zetten geeft altijd een read-only flag.
maar dan doe je na het kopieren toch gewoon even attrib. kun je evt ook nog in een batchfiletje zetten.
maar dan doe je na het kopieren toch gewoon even attrib. kun je evt ook nog in een batchfiletje zetten.
het commando:
attrib -r *.* /s
Haalt de read-only flag van alle bestanden in de huidige directory en alle subdirectories... Dat is toch niet zo heel veel werk?
attrib -r *.* /s
Haalt de read-only flag van alle bestanden in de huidige directory en alle subdirectories... Dat is toch niet zo heel veel werk?
Verwijderd
dat is een shell commando.
cmd of command intikken bij uitvoeren
en attrib uit voeren in de map waar je files naar toe hebt gekopieerd, of
zoals hierboven al gemeld, het in een batch steken.
cmd of command intikken bij uitvoeren
en attrib uit voeren in de map waar je files naar toe hebt gekopieerd, of
zoals hierboven al gemeld, het in een batch steken.
Tutorial:
• Rechtsklik op je bureaublad.
• Klik op Nieuw.
• Klik op Tekstdocument.
• Open het tekst document en copy/paste attrib -r *.* /s erin.
• Sla het tekstbestand op als attrib.bat (of ben creatief en bedenk zelf een naam).
• Brand het .bat bestand op de cd.
• Kopieer het samen met de andere bestanden naar je harde schijf.
• Draai het .bat bestand.
• Rechtsklik op je bureaublad.
• Klik op Nieuw.
• Klik op Tekstdocument.
• Open het tekst document en copy/paste attrib -r *.* /s erin.
• Sla het tekstbestand op als attrib.bat (of ben creatief en bedenk zelf een naam).
• Brand het .bat bestand op de cd.
• Kopieer het samen met de andere bestanden naar je harde schijf.
• Draai het .bat bestand.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Of je kopieert je bestanden met Xcopy. Die haalt de read-only vlag er ook af. Zou je evt. ook een batch filetjes voor kunnen maken.
of je gebruikt total commander. deze haalt ook het read only attribuut weg
Of je doet even ctrl+a, properties/eigenschappen, drukt een vakje weg en klikt op OK.
Nouja, dat is aan de andere kant natuurlijk wel erg veel werk. Je zou er maar RSI van krijgen
Of met het genoemde batchbestandje.. Al zal dit altijd wel een (kleine) extra handeling vereisen. Be creative
Nouja, dat is aan de andere kant natuurlijk wel erg veel werk. Je zou er maar RSI van krijgen
Of met het genoemde batchbestandje.. Al zal dit altijd wel een (kleine) extra handeling vereisen. Be creative
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()