Toon posts:

Duron - locked???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
AMD DURON 750 Mhz Socket A, LOCKED

wat betekent het woord locked?
wilt dat zeggen dat je niet kan overklokken??

:r

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

dat betekent dat je L1 bruggen zijn vebroken.
je kan ze met elkaar verbinden met een potlood ofzo

dan is ie zeg maar "un-locked"

dat locked slaat op het feit dat je nu niet de multiplier kan veranderen.

maar ja dat is kinderwerk om dat weg te halen

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ehm.... ja en soms nee....
locked betekent in ieder geval dat je hem niet zomaar kun overklokken door ff wat jumpers op je mobo te verzetten of door de handel in je bios wat op te schroeven. Sommige gelockte processoren kun je unlocken. Staan ook veel artikels over. M'n amd t-bird 750 kan eenvoudig worden ge-unlocked door met een HB-potlood ff 4 streepjes op de processor te zetten bij de L1-bridges

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
kan dat ook met een celleron? >:)

Verwijderd

Topicstarter
zijn alle durons dan gelocked?

ps. nog bedankt voor jullie reacties!!! :)

Verwijderd

Degene die nu in de winkels liggen zijn vrijwel zeker gelocked. De eerste Durons waren dit niet, dus misschien kan je een 2de handsje vinden... Het 'unlocken'is overigens echt een eitje... :D

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 29 november 2000 23:53 schreef DragonMX het volgende:
zijn alle durons dan gelocked?

ps. nog bedankt voor jullie reacties!!! :)
Ja die nu de fabriek uitrollen wel, de eerste lichting niet, maar die kan je nergens meer vinden.

BVoor Thunderbirds geldt hetzelfde, en voor Intel processors ook, maar deze laastte zijn iet te unlocken, en moeten door middel van het verhogen van de FSB worden overgeklokt.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde graag een MSI KT7Pro2 moederbord kopen met een duron 800. Op dit moment gebruik ik nog een p2-350mhz met 256MB ram 100mhz. met een TNT2 videokaart en nog een voeding van 235watt.

de vraag is moet er nog andere onderdelen die ik moet upgraden om een redelijk stabiel systeemptje te hebben :)? (voeding?,ram? etc.)

Verwijderd

voeding, 300watt....wil soms wel met 230watt, maar wordt je voeding wel lekker warrumpies van binnen...*(bij mij dus het geval)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb een 250W voeding, is nog net voldoende, maar hij draaide ook op een 235W voeding, dus,

Verwijderd

Met een duron 650 en een abit KT7 met een goeie cooling kan je optimaal gaan draaien.
*D
Pagina: 1