Toon posts:

[Alg] net send, naar wie mag dat *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg net op mijn server(windows 2000, alle patches ook die RPC) zomaar een net send bericht. Het was een bericht van [F_J_Knip], de afzender was een cam dame op die site(heb ik gecontroleer). Dus voor alle duidelijkheid de afzender die ik zag in Windows kan niet geresolved worden.

Maar als ik zelf een net send naar mijn server probeer te sturen lukt dat niet, dat probeer ik thuis vandaan. De server staat op een colo. Nu vraag ik mij af, wanneer mag je naar iemand een net send sturen? Als je in dezelfde IP range zit ofzo? Of moet je in de werkgroep zitten?

Bericht was:
Message from NOCOLE27 to (mijn IP adres) on 8/13/2003 3:24:46 PM

Hallo, ik ben een alleenstaande vrouw en zoek een man die een tijd over heeft voor een ontmoeting, ik ben altijd geil en zoek een man die dat ook is. Dus als je tijd hebt neem dan contact met me op via

*knip*
Many kisses NOCOLE27

P.S.: I can come to any place as long it's within Netherlands. I hope you will share the expenses.

[ Voor 8% gewijzigd door Han op 13-08-2003 16:25 . Reden: Website weg en even de layout verbeterd :P ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

net send werkt altijd in principe, zou alleen wel de service uitzetten op je bak, of een firewall the poort van buitenaf dicht laten gooien.

[F_J_Knip]

[ Voor 60% gewijzigd door F_J_K op 13-08-2003 16:21 . Reden: Website weggeknipt: niet echt nodig en de inhoud is wat dubieus :P ]

If you choose to criticise you choose your enemies

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-04 09:12

antimute

Developer

Als je dit niet meer wilt ontvangen van buitenaf op je server: bij services 'messenger' service(preciese naam weet ik zo niet) uitschakelen.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• SoNoS
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023
Was het niet gewoon een popup scherm ? Gemaakt door een stukje spyware software ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, hiervandaan naar mijn server lukt dus niet. Daar zal wel een firewall voorzitten van de colo provider. Dan moet die holland-cam achter die firewall zitten.

Ik heb die service gedisabled, lijkt me zoiezo beter...

Verwijderd

Topicstarter
sonos schreef op 13 August 2003 @ 16:05:
Was het niet gewoon een popup scherm ? Gemaakt door een stukje spyware software ofzo ?
Nee dat denk ik niet, want hij staat ook in de event viewer. Bovendien zit er alleen maar 'vertrouwde' software op(zoals cfmx, sql server etc), nu zegt dat niet alles natuurlijk...

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:39
een netsend bericht wordt dmv netbios verzonden.

Netbios werkt via poort 137-139

er is geen enkele router met een WAN en LAN kant welke dat door laat.
het moet dus iemand zijn op hetzelfde subnet.

je kunt eens doen "ping nocole27"

maar op een server moet de messenger server gewoon uit staan.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

offtopic:
laat... altijd laat :( :)

[ Voor 64% gewijzigd door Reptile209 op 13-08-2003 16:20 ]

Zo scherp als een voetbal!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik heb de link even weggeknipt, was niet echt relevant en de inhoud was redelijk 18+ ;)

Wie mag het: iedereen, zolang de juiste poorten openstaan.
Trouwens heb ik er ooit al een stukje over in de SA FAQ gezet: Messenger spam

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 13 August 2003 @ 16:23:
offtopic:
Ik heb de link even weggeknipt, was niet echt relevant en de inhoud was redelijk 18+ ;)
sorry niet aan gedacht 8)7

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:39
F_J_K schreef op 13 August 2003 @ 16:23:
offtopic:

Wie mag het: iedereen, zolang de juiste poorten openstaan.
Trouwens heb ik er ooit al een stukje over in de SA FAQ gezet: Messenger spam
je mag er toch vanuit gaan dat je colo boer deze poorten dicht heeft gezet op hun router? dus moet het van het subnet komen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Grolsch schreef op 13 August 2003 @ 17:09:
[...]

je mag er toch vanuit gaan dat je colo boer deze poorten dicht heeft gezet op hun router? dus moet het van het subnet komen.
ik ga er niet vanuit dat een colo zomaar poorten gaat blocken? Maar anders kan TS met NMAP oid even een portscan op zijn server doen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1