Toon posts:

2 HDD's?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een Quantum Fireball AS HDD(60gb). Ik moet hier wat persoonlijke data vanaf schrapen voordat ik hem formatteer enzo. Het enige probleem: ik kom heel Windows (ME..) niet meer in. Nu zit ik eraan te denken om hem als SLAVE aan mijn eigen HDD te hangen (een IBM Desktstar 60gb) om zo de persoonlijke data die op de Fireball staat over te kopieeren naar mijn HDD. Ik draai zelf WinXP prof. Geeft dit geen problemen met het bestandssysteem oid?!

[edit]
Tijdens het opstarten kreeg ik soms een melding van S.M.A.R.T. waarvan ik nu zie dat het betekent dat de HDD rot is (de Fireball).

Reden te meer dus dat ik hard jullie hulp kan gebruiken..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 15:47 ]

Verwijderd

Lijkt mij geen problemen op te leveren, WinXP moet die HD gewoon kunnen benaderen. Let idd wel goed op master/slave jumpers
Als SMART meldingen geeft zou ik hier wel snel mee zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 15:48 ]

Verwijderd

Staat er nog een oud OS op je fireball en hoezo heb je hem nog liggen, komt ie uit een ander systeem?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 15:52:
Staat er nog een oud OS op je fireball en hoezo heb je hem nog liggen, komt ie uit een ander systeem?
Er staat een redelijk verrotte install op de Fireball(WinME). De vriendin van mn pa heeft me gevraagd er ff naar te kijken. Het komt dus idd uit een ander systeem.

Verwijderd

Ik zou 'm op je secondary IDE kanaal zetten. Booten gebeurt eerst op IDE 1, waar je eigen schijf nog op zit. Je weet dan zeker dat je geen gefuck hebt met slave/master instellingen, en je kopieert nog 2x zo snel ook! Bestandsindeling maakt verder niets uit, wat er op die Fireball staat aan OS'en enzo ook niet.

Als je klaar bent met opnieuw installen of een nieuwe schijf hebt geregeld kan je het op dezelfde manier of via het netwerk weer terugzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 15:59:
Ik zou 'm op je secondary IDE kanaal zetten. Booten gebeurt eerst op IDE 1, waar je eigen schijf nog op zit. Je weet dan zeker dat je geen gefuck hebt met slave/master instellingen, en je kopieert nog 2x zo snel ook! Bestandsindeling maakt verder niets uit, wat er op die Fireball staat aan OS'en enzo ook niet.

Als je klaar bent met opnieuw installen of een nieuwe schijf hebt geregeld kan je het op dezelfde manier of via het netwerk weer terugzetten.
dus jij zegt dat ik mn ROM's uit de Secondary IDE channel halen en daarvoor in de plaats (voor nu dus) de Fireball eraan hang. Het gaat maar om een paar documenten..meer niet, dus wat zou dan het beste zijn?!

Stel ik hang hem op mijn secondary IDE channel, moet ie dan cable select of slave staan..(die laatste toch?!)

Ik hang hem gewoon als SLAVE aan mijn eigen IBM'etje. Zoals gezegd gaat het toch alleen maar om een paar documentjes. Ok, ik ga het maar ff proberen dan. Thnx iedereen!

Verwijderd

Topicstarter
ben ik weer. Aan de ene kant kan ik wel op de schijf maar aan de andere kant ook weer niet. Hij staat in My Computer als schijf I maar als ik erop klik zegt ie dat ie niet is geformatteerd en of ik dit nu wil doen. Heeft/weet iemand misschien een prog waarmee bepaalde persoonlijke dingen als documenten enzo er nog WEL afgehaald kunnen worden?!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Schijfje naast je huidige schijf hangen kan natuurlijk. Dat ding heeft niet voor niets een slave optie :+

Wat betreft je foutmelding van niet geformatteerde HD : Hoe krijg ik verloren gaande data terug? Eerst even zelf uitzoeken dus ;). Testdisk heeft mij al vaak geholpen met vergaarde partitietabellen, maar we kunnen zo natuurlijk niet zeker weten wat er aan jouw schijf scheelt ;). Testdisk partitietabellen laten zoeken en wegschrijven kan iig praktisch nooit kwaad.

Als Testdisk niet helpt moet je met met zwaardere recovery tools aan de slag. Zie ook hiervoor weer de faq :)

Dit topic gaat dus dicht, probeer eerst maar het een en ander zelf, en in de faq staat genoeg over data recovery.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.