Toon posts:

[winxp] probleem met uitvoeren batch bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik start vanaf twee verschillende machines vanaf een server hetzelfde batchbestand.
Het bestand ziet er zo uit:

prfile32.exe /s:prspool\*.*
prog.exe

Op de ene machine (Windows98) wordt PrintFile32 gestart, en vervolgens prog.exe.

Op de andere machine (WindowsXP) wordt PrintFile32 gestart, en wordt prog.exe pas gestart NADAT PrintFile32.exe is afgesloten.

Weet iemand waar dit verschil zit?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

This feature is by design
:P

Je kunt / wilt start prfile32.exe /s:prspool\*.* doen ipv enkel prfile32.exe /s:prspool\*.*
(Of dat ook werkt onder w98 kan ik me niet meer herinneren :o :D )

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 13-08-2003 15:33 . Reden: oeps, moet ik wel de juiste executable pakken :X ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

eigenlijk zeg je het stiekem al.. het verschil zit hem in de MS implementatie van batch files :/
Je kan windows 98 forceren te wachten met uitveren van het 2e commando totdat het 1e is voltooid, maar ik weet even niet meer exact hoe dat ook alweer ging...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

StarLite schreef op 13 August 2003 @ 15:34:
Je kan windows 98 forceren te wachten met uitveren van het 2e commando totdat het 1e is voltooid, maar ik weet even niet meer exact hoe dat ook alweer ging...
In ieder geval onder NTx: start /wait :)
Zie ook start /?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 13 August 2003 @ 15:33:
[...]

:P

Je kunt / wilt start prfile32.exe /s:prspool\*.* doen ipv enkel prfile32.exe /s:prspool\*.*
(Of dat ook werkt onder w98 kan ik me niet meer herinneren :o :D )
Wat betekent /wilt start?

Ik ben een beetje onduidelijk geweest: de manier waarop win98 de batchfile uitvoert heeft mijn voorkeur.

Bedankt in ieder geval allemaal!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 16:59:
[...]

Ik ben een beetje onduidelijk geweest: de manier waarop win98 de batchfile uitvoert heeft mijn voorkeur.

:D kunt / (of) wilt

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 16:59:

Die slash was deel van de zin, niet van de opdracht: je kunt of wilt start gebruiken :P
Dus
code:
1
2
start prfile32.exe /s:prspool\*.*
start prog.exe

En de win98 manier heb je dus als je start gebruikt. Zie ook dus start /? en de tips op bijvoorbeeld http://www.computerhope.com/batch.htm

Er zijn trouwens nog wel meer verschillen tussen Win9x en NTx in hoe (o.a.) batches worden afgehandeld.

edit:
Grrrr Spider.007 :+

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 13-08-2003 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh, natuurlijk. Sorry, begreep ik niet.

Hartstikke bedankt allemaal, onder Windows2000 zorgt het toevoegen van "start" er in ieder geval voor dat hij direct doorgaat met de volgende regel. Precies wat ik wil.

Ik test morgen of het in XP ook zo werkt, maar dat zal wel.

Te gek!
Pagina: 1