Ik heb een driver resource site, driverfiles.net en ik ben van plan om alle drivers direct in de database op te slaan ipv in directories.
De bestanden varieeren van 1 kb tot 100 MB.
De voordelen zijn:
- Verwijderen van drivers gaat handiger.
- Mijn host heeft een limit van 2 mb voor uploads ingesteld. Met deze omweg kan ik dus grotere bestanden uploaden.
- Betere samenhang van alles (qua ID's etc).
- Handiger om virussen te scannen aangezien ik dan slechts 1 bestand hoef te scannen.
De nadelen zijn:
- Langzamere database ?
Er zullen in elk geval (tien)duizenden drivers geupload worden, dus de database wordt dan erg groot (zo'n 10 a 100 GB).
Is dit wel of niet een goed idee ? En zo ja hoe kan ik de bestanden er weer uit halen ? Ik heb ze dus dan in de database staan, maar hoe bouw ik het bestand weer op voor de output ?
De bestanden varieeren van 1 kb tot 100 MB.
De voordelen zijn:
- Verwijderen van drivers gaat handiger.
- Mijn host heeft een limit van 2 mb voor uploads ingesteld. Met deze omweg kan ik dus grotere bestanden uploaden.
- Betere samenhang van alles (qua ID's etc).
- Handiger om virussen te scannen aangezien ik dan slechts 1 bestand hoef te scannen.
De nadelen zijn:
- Langzamere database ?
Er zullen in elk geval (tien)duizenden drivers geupload worden, dus de database wordt dan erg groot (zo'n 10 a 100 GB).
Is dit wel of niet een goed idee ? En zo ja hoe kan ik de bestanden er weer uit halen ? Ik heb ze dus dan in de database staan, maar hoe bouw ik het bestand weer op voor de output ?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 15:24 ]