Toon posts:

HP 690 geeft strepen met oude en nieuwe cartridge

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in de topic staat geeft het printen van tekst strepen. Ik dacht dat dit kwam door de cartridge, dus heb ik een nieuwe gekocht. De strepen blijven echter. Ook heb ik het houdertje aan de rechterkant inmiddels schoon gemaakt. Ik gebruik een HP 690 C printer. Heeft iemand hier verstand van?

Verwijderd

Wel Grolsch "man", ikzelf ben ooit met die printer begonnen en heb hetzelfde meegemaakt......ook diversen maal printkoppen gereinigd etc. etc. met als resultaat>>>>> njente, ben daarna als laatste redmiddel naar een PC-zaak gegaan en heb het probleem uitgelegd, net of er een haartje ergens verstopt zat die een dun streepje aftekende, alleen heb ik me de pleuris gezocht en uiteindelijk die pc -Zaak maar de printer laten reinigen, en walla hij trok daarna geen strepen meer, toen ik vroeg wat ermee aan de hand was kreeg ik als antwoordt: 'we hebben de printer gereinigd' nou net alsof ik dat zelf niet had geprobeerd.......maarja, heb 'm daarna direkt verkocht en een Epson 640 aangeschaft, die is trouwens op dit moment vervangen door de " 660 " , maar deze print voortreffelijk, ( max. 1440 dpi ) en is nu ook niet meer prijzig........gegroet Metalman.

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 22:20
Ja, komt mij bekend voor.
Ik heb een HP Deskjet 670C en ik heb dezelfde problemen gehad. Na het schoonmaken van de houder gaf hij nog steeds strepen bij het printen, en een nieuwe cartridge loste dit niet op.

Uiteindelijk heb ik de printkwaliteit lager ingesteld (zodat er minder inkt gebruikt wordt)en hiermee verdwenen ook de strepen. Nu is mijn nieuwe cartridge alweer voor de helft leeg en heb ik de printkwaliteit weer hoger ingesteld... zonder strepen deze keer :)

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Verwijderd

^
|
|
|
(handig zo'n gelijktijdige post :) )

ik heb ook een 690 en die had het zelfde probleem. dat komt door stof onder op het zwarte cartridge houdertje. je moet met een schoon watten staafje heel voorzichtig langs de hele onderkant van het houdertje gaan, totdat het watten stokje er schoon onder vandaan komt (wel ff de inkt patronen verwijderen)
john

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:03
Heb dezelfde problemen met mijn 690 c.
Bednkt voor de schoonmaaktips!

Gr Frank

Verwijderd

Ik moet ze regelatig schoonmaken. Hier een aantal tips:

Benodigdheden: Wattenstaafjes, een oude doek (tshirt ok, of stuk laken), een beetje water.

In alle gevallen gebruik niet kletsnatte wattenstaafjes. Gewoon onderdompelen en langs de rand van het bakje het ergste water er uit persen zodat ze "vochtig" zijn.

Printer aanzetten en kap open doen, dan komt de houder naar het midden. Stekker er uit en schoonmaken maar.

Cartridges er uit en onderkant met spuitmondjes schoonmaken met wattenstaafje met water. Houder van de cartridges schoonmaken met wattenstaafje en water, vooral achterin daar zitten wat platte stukjes en soortement van haakjes. Daar komt veel papierstof met inkt te zitten wat het strepen veroorzaakt.

Cartridge docking station schoonmaken, Dat zit helemaal reachts achter de kap met knopjes. Daar zitten een aantal soortement van sponsjes. Gewoon met droge wattenstaafjes de ergste inkt verwijderen.

As waar de kop overheenloopt schoonmaken met een licht vochtige doek. Je kan de kop met de hand links en rechts bewegen. Gewoon doek er achter langs halen en goed schoonmaken. Na afloop eventueel enigzins invetten met teflon of siliconen prut. Naaimachine olie kan ook maar pas op voor druppels.

Achter die as en de houder loopt een dunne plastic strip. Dit is de positioneringsstrip zodat de printer weet waar de kop is. Deze ook voorzichtig schoonmaken met een licht vochtige doek. Pas op dat hij niet losraakt aan een van de beide uiteinden. Dat is geen ramp maar is lastig pielen om terug te krijgen. Als je niet weet hoe hij hoort te zitten kijk dan voor je gaat schoonmaken waar hij vast zit.

En na al dit is je printer weer zo goed als nieuw.

edit:

oh ja, op de site van hp in amerika www.hp.com staat ergens een pdf documentje waar een aantal van deze punten instaan met plaatjes erbij

Verwijderd

op de site van hp kan je een reinigings set aanvragen, krijg je speciaal papier met een soort stof erop toegestuurd, met nog wat software, reinigt je printer koppen super goed

Verwijderd

Mijn HP 690C deed hetzelfde... het ergste is nu weg door alles goed af te stellen met dat onderhoudsproggie (HP printer werkset ofzow...)

Verwijderd

probleem met jou printer is waarschijnlijk die stang waaraan de printerkop hangt.
als je de kap eraf haalt zul je zien dat aan beide zijden schrofjes zitten, waarschijnlijk zit deze stang er niet meer helemaal recht erin en staat de printkop verkeerd op papier waardoor deze dus streept.

als je handig bent kan je het doen.
zoniet, laat het doen.

Verwijderd

Nog een aantal belangrijke punten, op de plaats waar normaal de inktcardridge zit zit een opvang bakje voor inkt hierin spuit hij inkt als je de koppen gaat reinigen, als je dit te vaak doet wordt het daar een dikke bende.

Maak ook een keer het sensor lint van de printer schoon, zet de printer aan, doe de kap open, trek de stekker er uit, je kan nu de print kop met de hand bewegen, vervolgens moet je met een vochtig doekje deze lint met alle dunne streepjes schoonmaken, scheel ook in de print snelheid!

Merk ook dat dit een dubbel post is! :(

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 09:43
Mijn conclusie van mijn HP 690 ->

WAT EN GODALLEJEZUS IRRITANTE KLOTEN PRINTER... ALTIJD MAAR DAT GEBLEEEER OVER FOUT BIJ SCHRIJVEN NAAR LPT1, EN AL DAT GESTREEP EN GEVLEK.....

Zo dat moest ik ff krijt.... :)

Verwijderd

had ik ook.. bij mij was het sponsje aan de linkerkant _HELEMAAL_ doordrengt met inkt, dus als íe daaroverheen kwam geschoven -> strepen op papier.
toen
printer helemnaal uit elkaar.. alles schoongemaakt, sponsje onder de kraan, kwam wel een minuut lang zwart uit.. bakje goed schoon, die doorzichtige strip niet vergeten ! uiteraard de contactpunten en prinbterkoppen.

printer weer in elkaar enne .. nu doet íe het niet meer :'( ergens een hele harde tikl en ik weet niet waar het vandaan komt... :( :( staat nu in de kast : moet er weer us naar gaan kijken . Ben diezelfde avond bij aragorn maar een 840 gaan halen.
beetje zonde van het geld .. maar hij's wel schoon !

Verwijderd

Als je HP belt op 020-5476666 (optie 3) dan kun je een reinigingsset aanvragen voor GRAAAATIEZZZ! Werkt super! :P LET OP: Alleen voor de 600 series deskjets

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
*indien u informatie over een nieuw aan te schaffen produkt of een verkoop wilt toets een 3

:?

!?

Verwijderd

Op donderdag 30 november 2000 00:52 schreef --ReapeR-- het volgende:
^
|
|
|
(handig zo'n gelijktijdige post :) )

jip one and only oplossing.

ik heb ook een 690 en die had het zelfde probleem. dat komt door stof onder op het zwarte cartridge houdertje. je moet met een schoon watten staafje heel voorzichtig langs de hele onderkant van het houdertje gaan, totdat het watten stokje er schoon onder vandaan komt (wel ff de inkt patronen verwijderen)
john

Verwijderd

JAAAAA! Met optie 3 kom je bij de verkoopinformatie en DIE gasten kunnen je zo'n set gratis toesturen!!!!!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

HAd ik ook met mijn 690.
oplossing:

cartridges eruit halen en dan de houder schoonmaken waar die langs de printer schuift. Opgelost.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

en, is hij schoon?

[oftopic]
bastie, waarom quote je mij?
[/oftopic]

Verwijderd

Topicstarter
Yep Yep, hij doet het weer :), ik heb de houder schoongemaakt, die was het dus.

O+Hartstikke bedankt allemaal!!
Pagina: 1