Toon posts:

2 Pc's op Switch Maar verschil in snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een 3COm OfficeConnect Switch waar ik twee computers op heb aangesloten(Huiskamer en Slaapkamer) en een Accesspoint die de internet Aanbiedt.

Wanneer ik alleen op de computer in de huiskamer iets download heb ik een snelheid van ongeveer 150Kb en die snelheid houdt ie ook aardig aan.

Wanneer ik alleen op de computer in de slaapkamer iets download heb ik een begin snelheid van 160 en dan daalt het helemaal naar 90Kb en blijft daar ongeveer zitten.

Huiskamer computer heeft een Realtek netwerkkaart
Slaapkamer computer heeft een 3Com netwerkkaart
Beide Windows Xp.
Heb ook al een paar keer een andere kabel geprobeerd maar hielp niet.
Andere poort helpt ook niet.

Het Netwerk Draait op 100Mb maar de snelheid die ik haal is ongeveer 4,5 mb wanneer ik iets van de ene computer naar de andere haal.

Weet iemand wat het probleem kan zijn.

Verwijderd

geef eens wat meer informatie over de setup van je systemen ...

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor info wil je weten.

Kan nog wel zeggen dat alles staat ingesteld op 100mb Full Duplex en de kabels van switch naar beide Pc's zijn Cross.

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 11:40
dat is niet zo slim, want je hebt een switch en die werkt alleen met straight kabels

lees de FAQ maar ff: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19

[ Voor 51% gewijzigd door yamahabest op 13-08-2003 15:46 . Reden: link toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Switch is Auto-MDI/MDIX Dus als het goed is kan kan er cross en Straigt in.

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 11:40
dat is waar, maar als je dat ook gelijk had gemeld in de startpost, dan was dat wel zo gemakkelijk geweest

heb je zelf netwerkkabels gemaakt of waren het kant en klare??

[ Voor 24% gewijzigd door yamahabest op 13-08-2003 16:07 ]

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 17:03

AMDFreak

Intel is zo..

Hmmm je zegt dat je maar 4.5mb haalt.. hoeveel rpm is die schijf dan? 5400 of 7200?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Das waar over die startpost.

Kabels waren kant en klaar
Harde schijf van Pc in kamer is 5400
In Slaapkamer 7200

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03-2025

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

AMDFreak schreef op 13 August 2003 @ 16:07:
Hmmm je zegt dat je maar 4.5mb haalt.. hoeveel rpm is die schijf dan? 5400 of 7200?
8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hoger gehad maar dat was tussen de twee computers met een crosskabel.

Maar waar het me vooral om gaat is over het downloaden van het internet.

Wanneer ik alleen op de computer in de huiskamer iets download heb ik een snelheid van ongeveer 150Kb en die snelheid houdt ie ook aardig aan.

Wanneer ik alleen op de computer in de slaapkamer iets download heb ik een begin snelheid van 160 en dan daalt het helemaal naar 90Kb en blijft daar ongeveer zitten.

Beide Windows Xp
Beide Norton Internet Security
Slaapkamer 3Com netwerkkaart
Woonkamer Realtek netwerkkaart

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:08
kijk is of op beide pc's QoS aan staat... en disable NIS is op beide pc's

Verwijderd

Topicstarter
De snelheid die de computer in de kamer heeft is goed en zit constant op ongeveer 150KB en dat is ook de snelheid die ik ongeveer moet hebben dus ik dacht het moet ergens aan de computer in de slaapkamer liggen.

Qos Staat op beide Pc's Uit.
Wat doet Qos eigenlijk.

Is er ook verschil of je een cross of straight netwerkkabel gebruikt.

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18
meer geheugen plaatsen in pc, kan soms helpen

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:08
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 18:10:

Qos Staat op beide Pc's Uit.
Wat doet Qos eigenlijk.

Is er ook verschil of je een cross of straight netwerkkabel gebruikt.
Qos (Quality of Service)

Net als in Windows 2000 kunnen programma's in Windows XP gebruikmaken van QoS via de Application Programming Interfaces (API's) voor QoS. Honderd procent bandbreedte is beschikbaar voor en moet worden gedeeld door alle programma's, tenzij een programma uitdrukkelijk prioriteitsbandbreedte aanvraagt. Deze 'gereserveerde' bandbreedte is nog steeds beschikbaar voor andere programma's, behalve wanneer het aanvragende programma gegevens verzendt. Standaard kunnen programma's in totaal een bandbreedte reserveren die 20 procent bedraagt van de snelheid van de onderliggende verbinding voor elke interface op een eindcomputer. Als het programma dat de bandbreedte heeft gereserveerd, niet genoeg gegevens verzendt om de aangevraagde bandbreedte te benutten, komt het ongebruikte gedeelte beschikbaar voor andere gegevenskanalen op dezelfde host.
Pagina: 1