Hieronder een functie om het verschil tussen twee data+tijd uit te rekenen:
De php code die volgt is deze:
Het probleem is nu dat er altijd "tijdsverschil te klein" komt te staan.
Waarschijnlijk omdat de variabele niet goed wordt verstuurd, hij is volgens mij alleen in de functie geldig?
Volgens mij een klein 'schoonheids'foutje ... kan iemand mij helpen, ik zie door de bomen even het bos niet meer in de verhitte kamer.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| <?php function difftime($oldtime, $newtime) { $dtdatumtijd = explode(" ", $oldtime, 2); $dtdatum = explode("-", $dtdatumtijd[0], 3); $dttijd = explode(":", $dtdatumtijd[1], 3); $old = mktime($dttijd[0], $dttijd[1], $dttijd[2], $dtdatum[1], $dtdatum[2], $dtdatum[0]); $dtdatumtijd = explode(" ", $newtime, 2); $dtdatum = explode("-", $dtdatumtijd[0], 3); $dttijd = explode(":", $dtdatumtijd[1], 3); $new = mktime($dttijd[0], $dttijd[1], $dttijd[2], $dtdatum[1], $dtdatum[2], $dtdatum[0]); $verschil = abs($new - $old); $verschil = date("Y m d H i s", $verschil); $temp = explode(" ", $verschil, 6); $temp[0] = $temp[0] - 1970; $temp[1]--; $temp[2]--; $temp[3]--; $verschil = "$temp[0]-$temp[1]-$temp[2] $temp[3]:$temp[4]:$temp[5]"; //return $verschil; return $temp[2]; //return $temp[3]; } $today = date("Y-m-d H:i:s"); $Y = $_POST['jaar_r']; // gepost via een form $m = $_POST['maand_r']; // gepost via een form $d = $_POST['dag_r']; // gepost via een form $H = $_POST['uur_r']; // gepost via een form $i = $_POST['minuut_r']; // gepost via een form $s = 00; $tijd_r = "$Y-$m-$d $H:$i:$s"; echo difftime("$today", "$tijd_r"); ?> |
De php code die volgt is deze:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <? if ($temp[2] < 1) { $fout['tijdverschil'] = true; echo "tijdsverschil te klein!!"; } ?> |
Het probleem is nu dat er altijd "tijdsverschil te klein" komt te staan.
Waarschijnlijk omdat de variabele niet goed wordt verstuurd, hij is volgens mij alleen in de functie geldig?
Volgens mij een klein 'schoonheids'foutje ... kan iemand mij helpen, ik zie door de bomen even het bos niet meer in de verhitte kamer.