Toon posts:

Find and replace in Flash

Pagina: 1
Acties:

• Dionisus19
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-01 12:11
Elleuhz.... Het kan zijn dat ik op de verkeerde afdeling post, maar dit kwam het beste uit de bus met zoeken op actionscript. Anywayz:

Ik heb ik een Flashbestand ca. 400 linkjes gemaakt naar *. PDF, EXE, DOC, XLS etc.
Deze open ik allemaal dmv getURL.
Nu wil mijn baas dat alles op een andere manier geopend wordt.
Dit houdt dus in dat ik voor alle ca. 400 linkjes een ander ActionScript nodig heb.

Is dit misschien met een Search & Replace functie/tooltje te doen???

• Niakmo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 29-05 20:36
Hangt van je script af. Als je een groot script heb die ergens centraal staat en je hoeft alleen maar 1 waarde ofzo voor allemaal verandere. Dan kopieer de script ff naar een text editor die find & replace heeft. Ik weet niet of Flash MX dat heeft. 5 dacht ik niet.

• Dionisus19
Nop, het gaat om allemaal losse scriptjes. :( heb om eerlijk te zijn niet echt zin om ze er allemaal opnieuw in te hangen :'(

• Niakmo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 29-05 20:36
Hmz ff snel zoeken in Flash help leverde niks op over find & replace. Ik denk dat je het beste je scripts ff moet exporten naar .txt en dan die optie van een text editor gebruiken.

• Dionisus19
Is het dan (en hoe) mogelijk om vanuit 1 fla alle scripts naar een of meerder .txt -files te exporteren ?

• marko77
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:33
'Nu wil mijn baas dat alles op een andere geopend wordt.'

op een andere wat?? moet je een andere link aanroepen?

Volgens mij is er geen mogelijkheid om allerlei afzonderlijke scriptjes in een keer te wijzigen.

Mijn rig

• Dionisus19
Exquize me.... Andere manier :)

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
Je hebt wel text-editors die een Find&Replace operatie op meer dan één file kunnen uitvoeren (bijvoorbeeld alle files die open staan of alle files in een bepaalde folder). EditPlus is zo'n editor bijvoorbeeld...

• Dionisus19
In flash?????

• KompjoeFriek
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-07 15:29

KompjoeFriek

Statsidioot

marko77 schreef op 13 augustus 2003 @ 15:01:
[...]
op een andere wat?? moet je een andere link aanroepen?
[...]
Ik denk dat de TS in een ander frame of venster bedoelt.

Ik denk dat er nix anders op zit dan al die irritante scriptjes los aan te passen.

* KompjoeFriek opent Flash MX ff om mee te zoeken naar een oplossing...

[Voor 3% gewijzigd door KompjoeFriek op 13-08-2003 15:10]

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• roytanck
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 16:06
Als je toch gaat aanpassen, maak er dan een functie-aanroep van die het openen op een centrale plek regelt, zodat je dit nooit weer hoeft te doen. Of beter nog, maak 1 knop en dupliceer die tot een menu of zo zodat je niet 400 scriptjes in je movie hebt maar 1 die ze "aanmaakt" door onRelease events toe te wijzen... (bijvoorbeeld met XML als datasource)

• marko77
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:33
idd dat was meteen al slimmer geweest, op die manier voorkom je een hoop ellende als je iets moet aanpassen

Mijn rig

• Tenkootje
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 15-10-2004

Tenkootje

precious.cargo __tenko3k.com

Dionisus19 schreef op 13 August 2003 @ 14:41:
Elleuhz.... Het kan zijn dat ik op de verkeerde afdeling post, maar dit kwam het beste uit de bus met zoeken op actionscript. Anywayz:

Ik heb ik een Flashbestand ca. 400 linkjes gemaakt naar *. PDF, EXE, DOC, XLS etc.
Deze open ik allemaal dmv getURL.
Nu wil mijn baas dat alles op een andere manier geopend wordt.
Dit houdt dus in dat ik voor alle ca. 400 linkjes een ander ActionScript nodig heb.

Is dit misschien met een Search & Replace functie/tooltje te doen???
Volgens mij heb je niet 400 verschillende opties... je kan natuurlijk wel javascripts gebruiken!

Amd Atlhon 2400+ / 512 mb ram DDR / GeForce 4 Ti 4800

• juaron
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11-02-2011
wellicht overbodige info:
als je je actions venster actief heb kun je met ctrl H wel find en replace doen... maar dan natuurlijk alleen voor dat stukje actionscript

• KillR-B
  • Laatst online: 00:19
Een hele vieze manier is om de FLA te openen in EditPlus, notepad oid. Je krijgt dan allemaal troep te zien, maar alle Actionscripts zijn wel leesbaar tussen de 'troep'. Je zou dan een replace kunnen doen op de tekst, MAAR het aantal karakters van de leesbare scripts (dus aantal bytes) moet hetzelfde blijven ... anders is de FLA niet meer leesbaar.

Het is iig een interresant topic, want een find&replace functie over je hele FLA zou wel handig zijn. Find over je FLA kan trouwens met de Movie Explorer (ALT+F3) maar dat wist je waarschijnlijk al :P

• GrimaceODespair
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 26-11 17:55

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Ik zou een binair bestand als een fla niet opslaan met een asci-editor als notepad. Er zijn wel zat binaire editors beschikbaar. Daarmee zou je in principe een find-and-replace kunnen doen. Ik weet alleen niet of een fla checksums bevat, en daarbij zouden je replaces wsch precies evenlang moeten zijn als je finds.

Ik wens je veel succes ;)

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• oh,when?
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
URL Action Editor, goede support ook :)

"You're only as good, as what you did last week."

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee