Toon posts:

[2000] Krijg directories niet weg. Error 1148!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We gebruikten het proggie Undelete 3.0 op onze server om zo verwijderde files terug te zetten. Dit proggie gaf problemen, dus van de server gehaald. Nu probeer ik de "RecoveryBin" van Undelete weg te halen, maar krijg de melding:
"Cannot delete file: File System Error (1148)"

Met de hand geprobeerd in, maar dat lukt ook niet. Ik kan de server ook niet even in safe-mode zetten of id, want er wordt gewerkt op deze server. Kan ook weinig info vinden wat error 1148 precies is.

Misschien dat nog meerdere manieren zijn om deze directory te verwijderen of misschien kan iemand mij vertellen wat error 1148 nu doet??

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

kan je het proces Explorer.exe killen en dan via de task manager CMD uit voeren en dan naar de map gaan waar die map staat en dan RD /S RecoveryBin intikken en uitvoeren.

Werkt het nu wel?

Anders eerst even via ATTRIB RecoveryBin -H -R -S -A doen.

Daarna gewoon in je prompt explorer.exe intikken en uitvoeren.

(misschien moet je even af en aanmelden om alle iconen weer terug te krijgen)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Uninstall is blijkbaar niet goed verlopen zodat er nog een of andere service een lock op deze dir heeft. [google=undelete uninstall] geeft http://www.executive.com/undelete/faqs/faqs.asp#inst1 :
Undelete failed to uninstall from my Windows system. What can I do?

We would advise that you run the following steps to uninstall Undelete if the uninstall fails:

(methode zonder reboot)

If these steps fail, apply the manual uninstall steps below:

1. Delete the following Undelete registry keys:

(...)

2. Set the startup type of the "Executive Software Undelete" service to “Disabled”.

3. Reboot.

4. Delete the Undelete directory from beneath the Execsoft directory. All of the files (bar the driver) are in the installation directory. The driver exists in the following path: %systemroot%\System32\Drivers\UdDrv.sys.

(...)

Note that the "Executive Software Undelete" service will continue to be listed in the Services window until the next reboot.
Dus eerst de rebootloze methode doorlopen, lukt dat niet, dan is een reboot helaas toch noodzakelijk. De laatste regel lijkt te suggereren dat die reboot *altijd* nodig is... De Q&D-methode van Coolhva zou natuurlijk ook kunnen werken, succes anyway.

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 13-08-2003 15:12 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
De files zijn weg, nadat ik ook wat rechten eigenchappen had toegevoegd. Bedankt Coolhva. Zal ook meteen in REG kijken om te zien of Undelete helemaal weg is.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:36

Robtimus

me Robtimus no like you

Ok, even een kickje.

Ik heb vandaag een leuk tooltje van iemand uitgeprobeerd, maar daar ging wat fout: hij heeft recursief dirs aangemaakt, die ik niet meer kan verwijderen nu. Ik krijg dan ook die 1148 error.
In mijn temp dir zit nu een opbouw van dir1\dir2\dir1\dir2\......
Dat gaat zolang door, dat Windows Commander een stack overflow error krijgt bij het verwijderen. Explorer geeft dus die 1148 error, omdat de dirnaam te lang is geworden.
Hoe kan ik deze dirs verwijderen??
Owja: het is een w2k prof installatie op NTFS.

[ Voor 5% gewijzigd door Robtimus op 03-03-2004 20:21 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• red_indian
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-12 20:43

red_indian

Smokin' Suckz B!

Mochten mensen in de toekomst dit probleem hebben:

1. Probeer de directories te renamen naar een enkel karakter. Bij mij kon ik toen uiteindelijk de directory gewoon normaal verwijderen.

2. Als dat niet lukt vond ik nog een gratis tool om rare bestanden weg te halen: http://www.purgeie.com/delinv.htm

Hoop dat iemand hier wat aan heeft.

Need a cuesheet/tracklisting? (meer dan 500.000 online)

Pagina: 1