Labtec 2514 subwoofer doet raar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:36
Het geluid in mijn subwoofer valt regelmatig half weg en klinkt dan erg laag. De speaker en het "basgat" doen het nog wel beide. Het volume blijft hetzelfde maar vooral de speaker klinkt enorm laag. Ik mis de middentonen compleet.
Het geluid dat ik dan hoor is enorm laag.
Het probleem onstaat plotseling tijdens het afspelen van een mp3'tje en gaat plotseling weer weg, maar ik kan het ook oplossen door een klap tegen de zijkant van mijn subwoofer te geven. Iemand misschien oorzaak+oplossing ??

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:10

Jag

Hmmm, het zal ongetwijfeld in de versterker zitten. Klinkt gewoon als iets dat slecht contact maakt, aangezien een klap helpt.
Maar de sub doet raar, maar de middentonen vallen weg? Dan doet dus niet alleen de sub raar (aangezien die niet uit de sub komen).
Zo'n basgat, is trouwens een bassreflex poort.

Jag

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Alle stekkers eens goed gechecked?
En welke geluidskaart hebbie want ik heb op me oude pc een SB 64 AWE Gold Full zitten en daarvan is de aansluiting ronduit bagger...
Er zit namelijk een tulpstekkertussenstukje op waar ik me boxen in kan pluggen maar dan kan ik mijn stekkertje van de boxen er niet helemaal indouwen :( Anders hoor ik beide boxen niet.. Maar goed vanavond lekker op me nieuwe pc jakkeren (zie hier onder) B-)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Mad_Manic
Bedankt voor de reacties
Ik heb er een SB Live value aan hangen.
En ik heb alle stekkertjes nagelopen.

Verwijderd

Hmm, dan zou je hem toch moeten openschroeven.... >:)

• Mad_Manic
Ik heb al gekeken hoe ik hem open moet schroeven maar er zijn enkel vier schroeven aanwezig om de speaker los te schroeven maar daarmee heb ik de behuizing nog niet open.
Ik zie verder geen mogelijkheden om hem open te krijgen :(

Verwijderd

ik weet niet wat voor diameter die speaker heeft, maar als je die speaker er alleen al uithaald heb je wel ruimte genoeg om te kijken wat er aan de hand is....
Maar heb je dit probleem alleen maar met mp3's? want dan ligt het niet daaraan.. (duh:))

• Mad_Manic
Ik luister voornamelijk mp3s daarom hoor ik het daarbij meestal. De klacht is overduidelijk en superstorend en nog zeggen die eikels in de winkel dat hij het goed doet. Ik heb net nog een ram tegen mijn subwoofer moeten geven om het geluid van die ene speaker terug te krijgen. Hij doet het in beide gevallen wel (trillen) maar het lijkt wel of er ergens binnenin een aansluiting los zit. Toch maar openschroeven die ene speaker morgen of de importeur Hastec bellen.
Pagina: 1