Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4*20 lcd naar de gaar ?

Pagina: 1
Acties:

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik heb al es eerder een topic hier over gepost, maar daar was niet zoveel uitgekomen. Nouw heb ik het probleem ff op webcam vastgelegd, zodat wat duidelijker iz wat er aan de hand iz.

Het gaat om een 4*20 Blauwe lcd , die ik volgens het standaard HD77480 schema heb gesoldeerd. ik heb em ooit es voor een kennes van me in elkaar ge soldeerd, en later heb ik het lcdtje weer van hem gekeren omdat ik zijn x-box had gemod. Helaas deed de lcd het toen niet meer (heeft wel gewerkt).

Er komen allerlijk rare lijnen en blokken te voorschijne (zonder dat enige software aan staat) en 1 van de 3 chips aan de 8erkant word erg heet (als je het filmpje bekijkt is het de chip waar ik het laasts op in zoom)

het filpje: http://137.224.237.81/fuzzems/brakke-lcd.wmv

Iemand die hieruit kan concluderen dat het dinge echt hartstikke dood is? of zijn er mischien nog opties voor reanimatie ?

Verwijderd

12V??? heb ik ook de eerste keer gehad hehe :)
nadat de 12v erop heeft gestaan had ik ook allemaal lijntjes en tekentjes,
rijk voor de sloop :) ben nu ff je filmpie aan het beloeren

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 14:07 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De lijen en blokjes die naar voorschijn komen kloppen wel, ik krijg ook zodra ik mijn lcd aan de pc hang, op mijn 4x20 lcd 2 rijen met blokjes. Dit klopt ook, maar bij jouw zie je geen blokjes maar enkele streepjes en de streepjes staan ook maar op een helft.

Dat de chips op je LCD waar zijn, hoeft geen probleem te zijn. Wat je zou kunnen doen is op die chip een heatsink proberen te plaatsen en alles eens opnieuw solderen.

Hij leeft dus nog wel, maar of hij nog te reanimeren valt zou ik zo niet kunnen zeggen

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Het zij zeker weten neit de init lijnen die tevoorschijn komen en hij word neit warm maar echt HEET. keb em al 2x opnieuw gesoldeerd. Het zouw best kunnen dat die klungel waarvan ie was em perongeluk op zijn 12v heeft aangesloten ofzow :P

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:19
meetsal duidt dat op ooit een keer + en - verkeerd of verkeerde voltage wat permanente schade heeft achter gelaten.

If it aint broke, fix it till it is!