[ip telefonie adsl] welke ISP geeft meerdere IP's?

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoi

Als het meezit kan ik de hand leggen op een IP telefoon, het is een prototype wat nog niet in productie is maar er daarom des te beter uit ziet.
De ultieme tweaker-phone lijkt me 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.tienhuis.nl/~dick/images/ipphone.jpg

Ik heb nu thuis XS4ALL basic ADSL (met linux NAT), en je zou net zolang op iptables kunnen hacken tot je SIP erdoor krijgt.
Maar het lekkerst is natuurlijk een eigen IP voor dit device :)

Het lullige is dat ik vroeger 4 IP's had maar die moest ik toen teruggeven (OK in ruil voor een Draytekje ;)).
Ik heb het net gevraagd aan XS4ALL maar ik krijg dus nou lekker geen extra IP meer :(
Welke ADSL providers geven bij een lage bandbreedte ook meerdere IP's?
Heb nl. geen zin om een of andere speedy abb. te nemen alleen omdat er meer IP's bij zitten...

[ Voor 6% gewijzigd door usr-local-dick op 13-08-2003 13:45 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
SIP ? dat kun je gewoon door een cisco soho heenstampen. (Zolang je maar geen encryptie draait, zoals pilmo doet)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Surfnet ADSL, 5 bruikbare ip's

www.surfnet.nl

Moet je wel student zijn.

Verwijderd

Je moet het inderdaad zonder al teveel moeite door een NAT heen kunnen halen, maar heb je geen callmanager nodig wil je hier echt wat mee kunnen? En niet te vergeten, iemand anders met zo'n ding? (Hoewel Openphone [http://www.openh323.org] hier wellicht kan helpen)

• usr-local-dick
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op 13 August 2003 @ 13:47:
Surfnet ADSL, 5 bruikbare ip's

www.surfnet.nl

Moet je wel student zijn.
Ah shit ik werk bij een aan SURFnet gelieerde organisatie, maar is zo klein dat het niet de moeite waard was om een radius server etc op te zetten zodat we de werknemers (ca. 10) via SURF Adsl konden aansluiten.
Fijn dan :(

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35
In dit soort gevallen zou IPv6 toch ideaal zijn? Elk apparaat z'n eigen IP nummer.
Ik heb alleen geen enkel verstand van IPv6 en of je appartuur daar specifiek geschikt voor moet zijn?

Maar misschien zou je dat eens uit kunnen zoeken of het gaat werken?

• usr-local-dick
  • Niet online
ja uiteraard is IPv6 *de* oplossing - maar dat ondersteunt dat apparaat helaas nog niet :(
Zal eens aan die gasten vragen, aangezien ze toch nog aan het ontwikkelen zijn aan die chipset :)
Pagina: 1