Toon posts:

Schadelijke website of hack??

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde zojuist een AC3 codec downloaden en ben zodoende met google.com op zoek gegaan naar een downloadlocatie. Via google vondt ik o.a. de volgende link: -
edit:
link verwijderd

Vervolgens kreeg ik enkele popups en een zwart browserscherm met de titel "You have a big problem".

Daaronder volgden nog enkele gegevens
====================================

Your IP is under investigation:mijn ip-adres
Your ISP is co-operating:CHELLO
Your PROXY has been busted:chello proxy ip-adres
They know you are using:Microsoft Internet Explorer v6
Your computer is:Windows XP
Your risk status for further investigation:VERY HIGH RISK

Your computer is full of evidence. You need help now.
Years of Internet data could be used by the police.
Time of latest investigation: Today 12:48:04 A.M. ON 13 AUGUST 2003

===========================================

Ook werd de inhoud van mijn c-schijf ten toongesteld.
[img=640,480]url=http://members.chello.nl/j.d.palm/_patTMP/~nmlTMP/scrhelp.gif[/img]

/me
Op het eerste gezicht vondt ik dit er nogal beangstigend uitzien:
Wie weet ben ik gehacked / wordt ik inderdaad getraced of iets dergelijks?
Later zag ik de link "CLick Here Now For Urgent Help To Stop This Investigation".
Ik verwacht nu dat ze willen dat je op deze link klikt en dat je dan pas de lØl bent...(op wat voor manier dan ook)
Of zou dit alles slechts een flauwe grap zijn??

Ik vraag me ook af of degene die verantwoordelijk is voor deze site nu ook idd beschikt over gegevens, zoals wat er op mijn HD staat. Of is dit slechts een lullig scriptje dat je enkel je eigen hd laat zien, maar helemaal geen gegevens kan versturen??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 13:30 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:25

Wildfire

Joy to the world!

Je bent er ingetrapt! Die harde schijf is gewoon een lokaal Windows Verkenner-venstertje, meer niet. Niemand kan het zien behalve jij zelf.

En die gegevens over je verbinding zijn erg standaard en zo te achterhalen bij iedereen die op het internet zit. Je IP-adres wordt met al je TCP/IP verkeer meegestuurd, iedereen kan een traceroute uitvoeren en dan zien ze dat het (in jouw geval) Chello is. En IE kent enkele functies om besturingssysteem op te vragen en het identificeert zichzelf ook aan sites waar je komt.

Met andere woorden, er is absoluut *niets* aan de hand.

Oh, wat een AC3 codec betreft - installeer AC3Filter... http://ac3filter.sourceforge.net

Een prachtig filter, veel instellingsmogelijkheden en nog gratis ook.

[ Voor 43% gewijzigd door Wildfire op 13-08-2003 13:29 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Ik krijg geen enkele map te zien. De boel hier op werk is goed dichtgetimmerd, maar toch zou ik High risk zijn. Dat gezien kan worden welk OS, welk IP en welke Inet browser je gebruikt, dat is echt geen reden om je zorgen te maken. Heb je wel firewall aanstaan?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

HOAX.... niets van aantrekken heel erg nep

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:11

Sa1

't zijn allemaal scriptjes die je gewoon kunt draaien, nix om je zorgen over te maken..

a load of crap om het zo even uit te drukken

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik zou eventjes de link naar de site weghalen, aangezien daar materiaal op staat wat niet mag hier op got. ;)

Maar verder over je probleem. Dit is gewoon een domme pop-up, waar je niks van de vrezen hebt. Je hoeft ook nergens voor bang te zijn. Sterker nog diegegevens op de website halen ze direct uit je browser en bij mij komt er zelfs mijn interne netwerk IP te staan. :P

Enne, de inhoudt van je C-schijf ?
Browse eens naar File://C: ;) Ik denk dat je nu wel snapt wat ik bedoel.

Dus gewoon wegklikken.

[ Voor 13% gewijzigd door Attilla op 13-08-2003 13:29 ]

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
heb ik ook wel eens gehad. dat fotootje van je harde schijf is een standaar plaatje :X

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

'tis Idd onzin, en met enige basiskennis (=toch wel een vereiste op GoT) had je dat vast zelf ook wel kunnen bedenken. Ook een search op het product waar het om gaat (Evidence Eliminator) had je al meer dan genoeg informatie over deze hoaxes moeten opleveren.

Nog een kleinigheidje, de banners in die link voldoen niet echt aan de regels op GoT :X Al weg :P

[ Voor 3% gewijzigd door intoxicated op 13-08-2003 13:30 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.