[DVD] Wat voor speakers op CH-DVD 302 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
'Lang geleden' heb ik de Cyberhome CH-DVD 302 gekocht en ik ben nog steeds tevreden. Echter: eens komt de dag dat je er meer dan twee speakers aan wilt hangen. Het onderstaande staat op de site:
A / V Character
- 10 bit Video D / A Converter
- 96 kHz / 24 bit Audio D / A Converter
- AC-3 / DTS Digital Output Connection
- S-Video Output
- Composite Video Output
- Prologic Stereo 2 Channel Audio Output
- Optical / Coaxial Digital Output
- SCART / RGB Output
Daarnaast staat de achterkant er ook op:
Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhome-europe.de/specs/dvdplayer/chdvd302/hintenflucht.jpg

Ik heb niet erg veel verstand van dit soort zaken, vandaar mijn vraag: iemand enig idee wat voor soort speakers ik hier op aan kan sluiten en of er dan een extra versterker nodig is?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Ja, daar heb je speciale speakers voor nodig.

Tenminste, als je ze direct op de DVD speler wil aansluiten. dan heb je zogeheten Actieve luidsprekers nodig, deze hebben hun eigen versterker aan boord. zet je er passieve speakers op (dus zonder versterker) is het geluid veeeeelste zacht (omdat de uitgangen van de DVD speler niet versterkt zijn).

Nog een oplossing is, om de DVD speler aan te sluiten op een receiver die 5.1 of meer ondersteunt, en daar kun je dan weer wèl passieve luidsprekers op aansluiten (omdat de 5.1 receiver dan de zaak versterkt). Hoe je dat precies aansluit allemaal weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.

Als je een set direct op de DVD speler wil aansluiten, dan kun je gewoon zo'n actief 5.1 setje kopen die ook bij computers gebruikt worden, volgens mij kun je die er zo op aansluiten.

(als er iets niet klopt aan dit verhaal, mijn excuses. maar ik denk dat het wel goed zit zo).

Succes!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 13:24 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit staat in de FAQ :)
Je hebt pc speakers nodig. ALs je stereo wil, gewoon stereo speakers (met evt subwoofertje, maakt niet uit) en als je 5.1 wil moet je pc speakers hebben met een ingebouwde AC3 decoder.

Of uiteraard gewoon een versterker en normale hifi speakers, stereo of 5.1. Daarvoor neemt men de benenwagen naar de winkel :P

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 13-08-2003 19:31 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.