Lokale mirror meuktracker

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
'Middag. :)

Ik weet dat er een hoop files van de meuktracker op files.tweakers.net gehost worden. Bestaat er de mogelijkheid dat ik hier een lokale mirror van kan maken op een bepaalde datum ?

Het zit namelijk zo... ik ben 1 van de serveradmins op netgamez .. en naar alle waarschijnlijkheid zal er wel internet aanwezig zijn. Maar zoals bij jullie allemaal wel bekend is, is dit op (grote) lan-party's altijd wel een hekel punt. Hierom zou het gewoon super zijn om lokaal veel drivers/tools/software te hebben. Laat nou net de meuktracker daar de ideale bron voor zijn. ;)

Nu kan ik natuurlijk wel een tooltje downloaden die alle links volgt van de meuktracker, maar sowieso lijkt dat me niet echt handig. Daarbij als er gewoon een url is .. zeg files.tweakers.net/meuktracker .. en het hierachter in directory's zit verdeeld dan kan ik hier gewoon een mirror van maken.

En hiermee kom ik bij het volgende punt ... als ik een mirror maak, dan zal ik dit waarschijnlijn vanaf een goede lijn doen. Dus het lijkt me wel aardig als het mag, dit in overleg met jullie gebeurt. Ik weet namelijk niet wat voor server daarvoor staat, maar als die maar 100mbit heeft en ik trek daar een aantal gb vanaf ... tjah .. dat duurt toch even. ;)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Er is geen URL waar vanuit de hele meuktracker leeg te rippen is, en daar is ook bewust voor gekozen. Downloaden van files.tweakers.net loopt via PHP en dat vreet dus bijhoorlijk wat resources omdat je er een Apache child in leven moet worden gehouden gedurende de download. Dat is overigens ook gedaan voor leech-/deeplink beveiliging. Kortom het maken van een mirror is normaal gesproken niet de bedoeling, en iemand die die server zonder toestemming gaat DoSsen met zo'n downloadscript kan een regeltje in de firewall verwachten :P.

Of we hier een uitzondering voor willen maken weet ik niet, daar moet een systeembeheerder maar iets over zeggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 13-08-2003 13:58 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Attilla
Wouter Tinus schreef op 13 August 2003 @ 13:58:
<knip>

Of we hier een uitzondering voor willen maken weet ik niet, daar moet een systeembeheerder maar iets over zeggen.
Goed, dat wist ik dus niet.

Dan wil ik hierbij er toestemming voor vragen.
* Attilla kijkt alle sys-admins heel lievv aan. O+ O+ O+

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:06

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
FYI er staat nu ongeveer 8GB op, als je ergens een FTP accountje heb, wil ik dat daar wel uploaden.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Attilla
Kees schreef op 13 August 2003 @ 14:27:
FYI er staat nu ongeveer 8GB op, als je ergens een FTP accountje heb, wil ik dat daar wel uploaden.
Woei tnx,
Zodra ik vanavond thuis ben ga ik \\serve-me ff voor je open zetten en voldoende ruimte vrijmaken. Dan mag je hem daar neerzetten.

Natuurlijk gaat dit niet alleen zomaar met een dankjewel ;)
Ik ga ff regelen (denk dat dat geen probleem mag zijn) dat als tweakers.net mij 2 vlaggen (of iets anders fysieks) toestuurt dat deze op netgamez wordt opgehangen (Toch leuke reclame voor t.net ;)). Maar dit moet ik even bespreken met diegene die over de marketing gaat.