Toon posts:

[VB] data naar PDF met VB

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zit met het volgende:

- Textfile met helehoop factuurgegevens
- Visual Basic
- PDF writer etc

Nou is het de bedoeling dat ik aan de hand van de gevevens uit de textfile facturen ga maken en deze omzet in PDF.

Het uitlezen van de textfile en het verwerken van deze gegevens is allemaal geen probleem. Maar hoe moet ik zoiets omzetten naar pdf? Dus moet ik eerst alle gegevens de juiste positie geven in een textbox? Of werkt dat zo niet? Moet ik bijvoorbeeld eerst de factuur in Word maken en deze dan omzetten in PDF. Ik snap niet hoe ik zou moeten beginnen. Heb niet veel ervaring. Zou iemand mij een tip kunnen geven zodat ik het zelf vandaar weer op pak? Bedankt!

Verwijderd

Het omzetten van "een tekst" naar pdf is het probleem blijkbaar niet (afdrukken naar pdf printer ipv echte printer), het is eerder een probleem met de tekst layout? of ben ik mis?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Erhm.. Waar zit je nu precies vast?

Je kan sowieso eens hier kijken.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Oh tis je eerste post :) In dat geval: Welkom op GoT en in Programming & Webscripting!

P&W is niet bedoeld voor algemene 'heej hoe doe ik dat' vragen. Een PDF-builder component is via Google best te vinden en behoeft hier dan ook weinig aandacht. Zodra je feitelijk een proggel met dat component hebt gebouwd en je komt in de problemen staat het je vanzelfsprekend vrij om hier een topic over te openen :+

Veel plezier nog op GoT!

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.