Toon posts:

[Excel] Corrupte bestanden repareren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb even een "klein vraagje", verleden week is mijn harddisk gecrashed, en op die hardeschijf stonden toch een paar belangrijke Excel bestanden. Uiteraard geen back-up gemaakt, maar daar kom je dus altijd naderhand achter. Ik heb de schijf zodanig aan de praat gekregen dat ik hem als slave onder een andere harddisk heb gehangen. Maar als ik de Excel bestanden benader krijg ik een foutmelding dat de structuur niet goed is en dat de files corrupted zijn. Nu ben ik een beetje aan het zoeken geweest op internet naar programma's die dit eventueel voor een deel kunnen herstellen, ik heb een aantal programma's gevonden via google maar dit werkt niet helemaal omdat het allemaal demo's zijn.

Advanced Excel repair
Excel fix

Mijn vraag aan jullie is weten jullie toevallig of er opensource of shareware programma's (Maakt niet uit op wat voor besturingssysteem het draait.) bestaan waar mee ik dit euvel kan oplossen? Of eventueel nog andere programma's, die ik normaal in Nederland kan aanschaffen, en wat een beetje betaalbaar is.

Alvast bedankt voor de moeite.

Verwijderd

Topicstarter
*Schop*

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Ehm.... blackie... het is dus niet de bedoeling dat je je eigen topic schopt binnen 24 uur. En al helemaal niet met zo'n post! (Zie ook de afdeling Not-Done bij de Huisregels)

Ontopic:
Waarschijnlijk zoek je naar een tool op corrupted excel files te repareren. Maar waarom denk je dat die HD gecrashed is? Misschien is het excel-bestand wel 'gewoon' corrupt, in plaats van 'op een excelmanier' corrupt. Zoek dus naar programma's om gegevens van een (gecrashed) schijf te recoveren.
Denk hierbij aan GetDataBack, beschikbaar in een FAT en een NTFS uitvoering.

Zoektip: file recovery

[ Voor 19% gewijzigd door OZ-Gump op 13-08-2003 15:11 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op 13 augustus 2003 @ 14:57:
Ehm.... blackie... het is dus niet de bedoeling dat je je eigen topic schopt binnen 24 uur. En al helemaal niet met zo'n post! (Zie ook de afdeling Not-Done bij de Huisregels)

Ontopic:
Waarschijnlijk zoek je naar een tool op corrupted excel files te repareren. Maar waarom denk je dat die HD gecrashed is? Misschien is het excel-bestand wel 'gewoon' corrupt, in plaats van 'op een excelmanier' corrupt. Zoek dus naar programma's om gegevens van een (gecrashed) schijf te recoveren.
Denk hierbij aan GetDataBack, beschikbaar in een FAT en een NTFS uitvoering.

Zoektip: file recovery
Al een tijdje niet meer op Tweakers geweest, ik zal de faqs weer even doornemen. Het zijn helaas meerdere excel documenten die corrupted zijn, dus ik was benieuwd of andere mensen hier ervaring mee hebben.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Dan nog... misschien zijn de bestanden gewoon corrupt door de crash, en niet omdat het specifieke Excel-corruptie is. En derhalve kan een 'normaal' data-red-programma misschien uitkomst bieden. Als de bestanden zo belangrijk zijn is het altijd de moeite van het proberen waard ;)

* OZ-Gump mompelt nog een keer iets over GetDataBack en File Recovery

My personal website