[PHP] beste opzet voor een squad database

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Voor onze Delta Force squad ben ik begonnen om onze huidige HTML site te vervangen voor een php/mysql site. Omdat mijn huidige provider geen php ondersteuning heeft heb ik zelf een webserver opgezet (apache, php, mysql). Voor de basis van de site gebruik ik postnuke met de postnuke theme. Tot nu toe gaat alles heel goed (mijn eerste php ervaringen) alleen loop ik nu een beetje vast.

Ik wil een database hebben met alle info van de leden (dus info die voor ons van belang is: Nickname, battletag, weapon, rank, etc.). Verder moet, afhankelijk van bv de rang van een persoon, een aantal plaatjes geladen worden (rang, medals).
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit het beste kan opzetten, dus alle hulp,tips zijn erg welkom. Tot nu toe ben ik er (door zoeken,lezen) wel uitgekomen (forums, calendar, login, etc) maar dit gaat me niet zo maar lukken...

Verwijderd

je hebt forums en login systemen gemaakt maar je kan niet een simpel leden overzicht maken bestaande uit 1 tabel?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 12:29:
je hebt forums en login systemen gemaakt maar je kan niet een simpel leden overzicht maken bestaande uit 1 tabel?
Hij heeft PHPnuke gebruikt, een gratis beschikbaar PHP site, hij heeft zelf dus niets gemaakt kwa PHP, of heel weinig in ieder geval.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Misschien is het dan een idee om een te beginnen met een tutorial, volgensmij begint de helf van alle tutorials met zo'n leden overzicht of boeken overzicht (zelfde idee, in ander jasje)
Het is denk ik nogal moeilijk en zinloos om dat hier helemaal te gaan uitwerken. Het is wel erg basis en vrij eenvoudig te vinden. Ik zal zo wel een link plaatsen

Zoiets als dit bijvoorbeeld, dat is een begin als er nou problemen komen dan kan dat hier verder. Vanaf 0 uitleggen gaat niet.
http://www.freewebmasterhelp.com/tutorials/phpmysql/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 12:36 ]

Verwijderd

Beaves: PHPNuke != PostNuke

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
tabel leden :
ID
Nickname string
battletag string
weapon string
rank string
extrainfo string

:?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Speciaal voor jou een PHP Tutorial, vlak daar in de buurt staan ook SQL tutorials en DB-tutorials :)

Programming & Webscripting is niet bedoeld om je bij het handje te nemen bij de ontwikkeling van je produkt, noch voor de prille eerste stapjes in programmeerland. Volg de tutorial, maak een opzet en open een topic als je serieus vast zit :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.