"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
Ik heb het zo ingesteld dat alle email die binnenkomt gechecked wordt of de afzender in mn contactpersonenlijst staat.
Staat die er niet in dan wordt hij automatisch in mn map ongewenste post gedumpt.
Werkt bij mij zeer goed.
Staat die er niet in dan wordt hij automatisch in mn map ongewenste post gedumpt.
Werkt bij mij zeer goed.
Voorbeeldje van het UTwente Spamfilter: er wordt gezocht op kenmerken en keywords:
Nog eentje:
Er wordt dus in een header aangegeven welke delen van een (lange...) lijst spamkenmerken er in het mailtje voorkomt. Bij het tweede voorbeeld zie je dan dat er ook domeinen genoemd worden. Hotmail zal ook wel filteren op domeinnamen die veel spam sturen. En dan zit de jouwe daar misschien ook bij.
Verder zijn dingen als een onpersoonlijke aanhef (Hi there! Niet vergeten!) makkelijk te vinden, net zoals het ontbreken van een fatsoenlijke ondertekening (en dat kan nogal eens geberuen als je jezelf mailt, tenzij je dan ook eindigt met "Hoogachtend,"
)
Tot slot alle meuk die in de sig staat (click here to unsubscribe) die aanleiding geeft tot een spampunt.
code:
Bron: Introducing the new IGF2 Penis Enlargement Pills1
2
3
4
5
| X-UTwente-MailScanner-SpamCheck: spam, SpamAssassin (score=7.5, vereist 5,
BIG_FONT, CTYPE_JUST_HTML, HTML_50_70, HTML_COMMENT_UNIQUE_ID,
HTML_FONT_COLOR_NOHASH, IMPOTENCE, MSG_ID_ADDED_BY_MTA_3,
OBFUSCATING_COMMENT, PENIS_ENLARGE2, SPAM_PHRASE_00_01,
USER_AGENT_AOL) |
Nog eentje:
code:
Bron: Inkjet & Laser Toner Cartridges ~ Save up to 89%1
2
3
4
5
6
| X-UTwente-MailScanner-SpamCheck: spam, osirusoft.com, spamhaus.org,
WIREHUB-DNSBL, RFC-IGNORANT-DSN, RFC-IGNORANT-POSTMASTER,
RFC-IGNORANT-ABUSE, RFC-IGNORANT-WHOIS, SpamAssassin (score=7.5,
vereist 5, FROM_ENDS_IN_NUMS, INVALID_DATE, MARKETING,
MSG_ID_ADDED_BY_MTA_3, SAVE_MONEY, SAVE_UP_TO, SAVINGS,
SPAM_PHRASE_03_05, TONER) |
Er wordt dus in een header aangegeven welke delen van een (lange...) lijst spamkenmerken er in het mailtje voorkomt. Bij het tweede voorbeeld zie je dan dat er ook domeinen genoemd worden. Hotmail zal ook wel filteren op domeinnamen die veel spam sturen. En dan zit de jouwe daar misschien ook bij.
Verder zijn dingen als een onpersoonlijke aanhef (Hi there! Niet vergeten!) makkelijk te vinden, net zoals het ontbreken van een fatsoenlijke ondertekening (en dat kan nogal eens geberuen als je jezelf mailt, tenzij je dan ook eindigt met "Hoogachtend,"
Tot slot alle meuk die in de sig staat (click here to unsubscribe) die aanleiding geeft tot een spampunt.
offtopic:
Voor de geinteresseerden: de mailtjes zijn op verzoek wel te forwarden, maar ik weet niet of je dan ook in de doelgroep van de afzender zit
.
Voor de geinteresseerden: de mailtjes zijn op verzoek wel te forwarden, maar ik weet niet of je dan ook in de doelgroep van de afzender zit
Zo scherp als een voetbal!
En niet te vergeten de verschillende DNS BlocklistsReptile209 schreef op 13 augustus 2003 @ 12:37:
Voorbeeldje van het UTwente Spamfilter: er wordt gezocht op kenmerken en keywords:
code:Bron: Introducing the new IGF2 Penis Enlargement Pills
1 2 3 4 5X-UTwente-MailScanner-SpamCheck: spam, SpamAssassin (score=7.5, vereist 5, BIG_FONT, CTYPE_JUST_HTML, HTML_50_70, HTML_COMMENT_UNIQUE_ID, HTML_FONT_COLOR_NOHASH, IMPOTENCE, MSG_ID_ADDED_BY_MTA_3, OBFUSCATING_COMMENT, PENIS_ENLARGE2, SPAM_PHRASE_00_01, USER_AGENT_AOL)
Nog eentje:
code:Bron: Inkjet & Laser Toner Cartridges ~ Save up to 89%
1 2 3 4 5 6X-UTwente-MailScanner-SpamCheck: spam, osirusoft.com, spamhaus.org, WIREHUB-DNSBL, RFC-IGNORANT-DSN, RFC-IGNORANT-POSTMASTER, RFC-IGNORANT-ABUSE, RFC-IGNORANT-WHOIS, SpamAssassin (score=7.5, vereist 5, FROM_ENDS_IN_NUMS, INVALID_DATE, MARKETING, MSG_ID_ADDED_BY_MTA_3, SAVE_MONEY, SAVE_UP_TO, SAVINGS, SPAM_PHRASE_03_05, TONER)
Verder zijn dingen als een onpersoonlijke aanhef (Hi there! Niet vergeten!) makkelijk te vinden, net zoals het ontbreken van een fatsoenlijke ondertekening (en dat kan nogal eens geberuen als je jezelf mailt, tenzij je dan ook eindigt met "Hoogachtend,")
offtopic:
Voor de geinteresseerden: de mailtjes zijn op verzoek wel te forwarden, maar ik weet niet of je dan ook in de doelgroep van de afzender zit.
Aha... Wordt me al veel duidelijk. Maar als iemand nog meer weet hoor ik et wel
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]