Toon posts:

[C55] datakabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van iemand een datakabel gekregen met een COM aansluiting. Als het goed is dan is dit een datakabel voor een Siemens C55, hij past ook zonder problemen in mijn toestel. Op de COM stekker staat geschreven "For SIM C55".
Probleem is alleen dat de verschillende dingen die ik heb geïnstalleerd mijn toestel niet vinden. Windows wil via Add New Hardware best een modem installeren op COM1, maar Fone Data Suite ziet niets. Ook de firmware update tool van Siemens zelf ziet niets.

Hoe kom ik er achter of het aan mijn kabel ligt en niet aan mijn software??
Als het wel aan mijn software ligt: Wat te doen?

Verwijderd

Als je hem als modem wilt gebruiken moet je eens kijken naar GRPS modem assistent. Voor ringtones e.d. moet je Siemens Data Suite gebruiken (tevens gratis te downloaden).

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Als je alles alles wilt doen met siemens datasuite moet je je telefoon eerst "kraken". Firmware updaten werkt niet met alle datakabels, soms moet je een draadje van positie wisselen.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik kon eerst ook niets met die datakabel, maar sinds ik een java-enabler patch gedraait heb kan ik wel gewoon alles.
Firmware updaten heb ik btw nog niet geprobeerd...
Ik heb zelf veel info gehaald van het forum van clubsiemens.net

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik hoop dat je dit bericht nog leest:
bij de siemens c55 is standaard de datatransport over een datakabel geblokkeerd :( .
hierdoor kan je 'standaard' geen gebruik maken van de datakabel.

gelukkig zijn er natuurlijk op internet 'hulpmiddeltjes' te vinden die dit opheffen...

Dingen die op GoT niet mogen, ga je niet regelen door hier te vragen of men je wil mailen.

[ Voor 32% gewijzigd door intoxicated op 21-08-2003 12:29 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.