Computer hangt een paar seconden tijdens het lezen van CD

Pagina: 1
Acties:

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nu wel een heel vreemd probleem, ik stopte net een CD in mijn DVD Drive en ging de inhoud installeren, tijdens het installeren hing de computer ongeveer een halve seconde en dat om de 20 seconden, mijn muis hangt dan even vast en alle geluid dat mijn PC produceerd schokt even, dus ik kijk op de voorkant van mijn PC en zie dat wanneer het probleem zich voordoet de DVD Drive niet meer leest en het lampje van mijn brander gaat branden voor een paar seconden, waardoor het installeren heel erg traag gaat. Als ik de tray van mijn brander open leest hij alleen niet tijdens het "hangen" Als ik bij deze computer of apparaatbeheer de eigenschappen van de brander probeer te openen crasht explorer.exe

Het zijn beide redelijk oude drives, De DVD zit op secondary master en is een Hitachi 10x24x, de brander op secondary slave en is een HP 4x4x24 brander.

Op de primary ide poort zittten 2 Maxtor schijven van 120GB en 40GB, de IDE controller is de standaard controller op het mobo (SiS746 Chipset) met standaard Windows XP drivers

Dit is echt heel vaag, het kan zijn dat het altijd al zo is geweest want normaal lees ik altijd met de brander maar die slikte deze CD niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Drivers? DMA? Kabels? FAQ?

FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (29-07-2003) >> "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?"

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De DVD (Master) staat op "PIO Modus" en de Brander op "Multi-Word DMA Mode 2"

Ik heb de DVD op "DMA-Modus indien mogelijk" (of iets in die zin) gezet maar hij staat nogsteeds op PIO dus ik vrees dat ik moet rebooten, als ik dat gedaan heb hoop ik dat het probleem over is :)