Toon posts:

Kabelinet delen

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ten einde raad. Help
Ik hebeen, vader heeft een computer en vader heeft kabelinternet. Ik wil kabelinternet.
Twee goedkope 10mbps kaartjes gekocht. Patch utpdingetje in elkaar geknutseld (je krijgt je tang binnenkort trug, copper :)) TCP/IP protocol geinstalleerd,
settings:
IP: ik 192.168.0.2
papa 192.168.0.1
netmask: 255.255.255.0
Vaders ip als gateway en dns ingesteld.
Sygate geinstalleerd, papa server, ik client.
EN nu het probleem op m'n vaders computer zie ik (in sygate) mijn computer wel, maar op mijn computer zie ik alleen mijzelf.
Ik heb alles gechecked en gedubbelchecked en ik kom er niet uit. Hellup mie...

Verwijderd

Yo gevaar 1,

De DNS op jouw computer moet het zelfde zijn als op die van je pa, en niet 192.168.0.1

Ik heb ook sygate wandelen maar deed het eerst ook niet goed en nadat ik mijn dns hetzelfde had ingesteld als op de server was alles verholpen.

Suc7

• Fox|IA
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11-2022

Fox|IA

Official Bastard

Denk dat ie met dat getal IP bedoelde.
Dat is toch niet hetzelfde?
Of zeg ik nu iets stoms?

• Jorma
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Jorma

@ internet

Hmm vaag.. zou moeten werken.

Probeer eens wat bonestaak zegt (heb ik ook zo), DNS van je provider invullen op jouw pc.
Heb je verder bestanden gedeeld en zitten de pc's in dezelfde werkgroep?
Kabel is goed (crossed) neem ik aan.

Verwijderd

Ik heb nog een klein probleem met mijn gedeeld internet. Ik kan niet quake 3en en Halflifen op mijn client computer. Ik gebruik Ishare. Quake 3 loopt vast. En bij Half-Life blijft ie bij WON authentication hangen, en dat kan ik wel op die andere spelen. Het mooiste zou nu natuurlijk zijn als HL counterstrike op beide PC's zou werken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan.. zelfde werkgroep... ik snap het gewoon niet meer :'(.
Fox: dat getal is het ip van mijn vader, maar die moest ik van sygate als dns instellen.

• kieskes
  • Laatst online: 18:02
En ik kan op mijn client pc niet icq'en

ik heb internet gate draaien en in icq socks 4 ingesteld port 1080 maar hij kan niet connecten.. internet doet het wel dus...
waar ligt dat aan ??

• GBits
  • Laatst online: 28-01-2025
Volgens Sygate moet je inderdaad als dns en gateway 192.168.0.1 invullen.
Heb je verder wel file&print sharing aan staan?

• Fox|IA
  • Laatst online: 30-11-2022

Fox|IA

Official Bastard

Eigenlijk snap ik nu pas wat DNS precies is. Bedankt, weer wat geleerd.

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Risk> ik heb op de client sygate niet geinstalleerd. Alleen op de server (pc van je pa). Misschien dat het uitmaakt?

Kieskes> Als je sygate draait, hoef je helemaal niets extra's in te stellen in ICQ. Geen proxy of socks dus.

Lecram> Kan ook, hier werkt het gewoon op de client met de DNS van m'n provider (Gateway wél 192.168.0.1)

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

Ik zal het uitleggen,
flikker sygate eraf,
installeer winroute (www.winroute.com)
dat werkt fantastisch,.., kun je alles ook nog remote instellen, poorten/ip's door routen e.d. ,

ideaal

• Mr Magic
  • Laatst online: 20:34
Helemaal eens met de vorige poster.

Winroute is perfect. Aan de client kant hoef je niks aan te passen aan je internet applicaties en alles blijft werken.

Verwijderd

Hoe moet ik dan met Winroute met 2 pc's gamen? In ieder geval werkt Halflife niet. Help mij

Verwijderd

Ik moet voor iedere PC een apart IP hebben namelijk

Verwijderd

Okay dan hoe kan ik die IP's dan door routen, want ik wil quaken en halflifen op die andere PC!!!! Dalijk is ie weg.

• Tony Vroon
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Wat doe je nou allemaal moeilijk? Je installeert SyGate aan de serverkant EN OOK aan de clientkant.
1 keertje diagnostics draaien aan beide kanten en alles wordt voor je ingesteld. Rebooten en 't werkt.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Okay, maar ik kan weeer geen quake3 noch halflife spelen

Verwijderd

Gebruik dan ook geen sygate!
Ik heb altijd wingate gebruikt!
Kon alles op gespeeld worden.

Overigens ik draai nu linux als gateway
met IP forwarding! Kan zelfs pingen vanaf
een client!

• Kees
  • Laatst online: 19:48

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
installeer sygate op de server,
draain sygate client op client,
draai op client sygat diagnose,
en all youre troubles are over (diagnose stelt het helemaal goed in)

Kees

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:54

Metten

ik hou het graag simpel

Hmm heeft SyGate een client nodig? Wat en suckend proggie dan. Ik gebruik naar volle tevredenheid Winroute ( http://www.winroute.nl ) Dat werkt zeer prima. Als je de 3.04g lite engelse versie download: daar heb ik een kraak voor meel me als je 'em wilt hebbe. (is geloof ik erg lastig te vinden via astalavista, ik heb het zelf gedaan ;))

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Het lijkt alsof Kees een beetje de weg kwijt is. :D (sorry als dat niet zo is).

je hoeft de client helemaal niet te installeren (had ik ergens boven een tijd terug al gezegd). Dus alleen de server op de hostpc installen.

Verwijderd

teveel gezopen kees ????

tja ... wat moet ik daar nou over zeggen...

rene

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
waarom winroute lite gebruiken ik heb een revies gelezen dat de pro versie (winroute pro 4.1) sneller is dan de lite versie en er zijn beter kraakjes voor te vinden bij astalavista

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Of je gebruikt Win98se waar `internet sharing` standaard is. Zo wordt de host minder belast, hoef je niet handmatig ip`s toe te wijzen { dhcp gedoe )en heb je beide braaf internet en eventueel ook het intranet zonder gezever. Het draait bij mij prima.
Pagina: 1