Toon posts:

[HD] Is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
even mijn probleem uitleggen.

Ik heb zelf een systeem(800 mhz,256mb) waar windows 2000 opdraait. daar heb ik een master hd van 20 gb(hier staat t OS op) en een slave hd van 120 gb(met 40 gb aan mp3tjes).

nu moet ik zaterdag ergens de muziek regelen op een feessie.nu wil ik mijn 120 gb slave hd extra aansluiten op diegenes pc(300 mhz,windows98) als slave dus. is dit mogelijk???

gr.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ja

Money for nothin' and your chicks for free

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:16

samo

yo/wassup

zolang die zn bios het (de grootte van de hd) ondersteunt... En je bestandssysteem geen ntfs is aangezien w98 geen ntfs leest

[ Voor 62% gewijzigd door samo op 13-08-2003 12:09 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-03 13:35
Denk niet dat die grote schijf op een PII-300 werkt zonder bios-update

edit: te laat

[ Voor 11% gewijzigd door zetje01 op 13-08-2003 12:02 ]

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Dit is vast een geintje hè? :o

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-03 16:48

Beaves

Usque ad Finem

Je moet de negatieve feedback connector wel ff resetten voordat je de HDD overzet, anders krijg je rare problemen.

Had ik al verteld dat ik last van de warmte heb :X

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Je zou het ff moeten testen. Watvoor mobo zit er in dat oude systeem?

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 14:58
En die pc moet natuurlijk nog plek hebben voor een IDE-device, maar dat zal geen probleem zijn.

Zonder BIOS-update is de kans dat het zomaar werkt echter minimaal, dus je zou eerst even moeten weten wat voor moderbord er in die 'tweede' pc zit, zodat je dat kunt uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Beaves schreef op 13 August 2003 @ 12:01:
[...]

Je moet de negatieve feedback connector wel ff resetten voordat je de HDD overzet, anders krijg je rare problemen.

Had ik al verteld dat ik last van de warmte heb :X
en die connector zit op het moederbord?

dus als t niet werkt kan t aan t bios liggen of mn HD is NTFS en die van die andere FAT.

Verwijderd

Zolang je niet twee masters of twee slaves op 1 kabel zet, kan er weinig misgaan. FF checken welke bios versie er op dat mobo zit, kijken of daar support voor 120gb schijven bij zit, zo nodig ff updaten.

Succes!

Edit:
NTFS wordt niet gezien onder Win9x, dus als die andere PC geen win2k of XP heeft en je schijf is NTFS, moet je je schijf converteren naar FAT of FAT32. Niet aan te raden trouwens, NTFS heeft niet voor niets voordelen.

Kan je niet je eigen PC daar neer zetten?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op 13 augustus 2003 @ 12:02:
Je zou het ff moeten testen. Watvoor mobo zit er in dat oude systeem?
ik heb geen idee.donderdagavond ga ik aan de slag dus dan kan ik dat pas zien.

dan zal ik even een biosupdate moeten downloaden ben ik bang

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat het gaat lukken, zelfs niet met bios update. Bij mij heb ik het opgelost door een promise kaartje te steken.

Verwijderd

Topicstarter
poing schreef op 13 augustus 2003 @ 12:08:
Ik denk niet dat het gaat lukken, zelfs niet met bios update. Bij mij heb ik het opgelost door een promise kaartje te steken.
promise kaartje??:S

• MadMod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-03 15:15
jouw hdd is ntfs? dan gaat het zowiezo niet werken... windows 98 heeft geen ondersteuning voor ntfs... het is trouwens ook nog maar de vraag of je p300 de hdd ondersteund... je zit namelijk met die 38 gig (of zoiets) limiet...

ik zou je 800 gewoon meenemen ;) succes

• Beaves
  • Laatst online: 20-03 16:48

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 12:05:
[...]

en die connector zit op het moederbord?

dus als t niet werkt kan t aan t bios liggen of mn HD is NTFS en die van die andere FAT.
De negatieve feedback connector zit waarschijnlijk vlak bij de IDE connectoren, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Bij sommige moederborden heet het weer een negatieve subversieve universal feedback connector, dat moet je ff nakijken.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:38
gewoon de connectors aansluiten en tis klaar :Z

Last.fm
Films!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Of een kleinere schijf regelen en dan je mp3tjes daar ff op kopieeren. (FAT geformateerd dus)

[ Voor 15% gewijzigd door DeeJee op 13-08-2003 12:10 ]

Verwijderd

Mijn celeron 366 zag way back m'n 40gb schijf als 8gb, wegens de 32gb limit. Bios-update en gefixed. Veel HDD fabrikanten hebben ook eigen tools.

Promise kaartje is een losse IDE controller, die stop je in een PCI slot. Maar voor eenmalig gebruik imho niet handig :)

Verwijderd

Topicstarter
MadMod schreef op 13 August 2003 @ 12:09:
jouw hdd is ntfs? dan gaat het zowiezo niet werken... windows 98 heeft geen ondersteuning voor ntfs... het is trouwens ook nog maar de vraag of je p300 de hdd ondersteund... je zit namelijk met die 38 gig (of zoiets) limiet...

ik zou je 800 gewoon meenemen ;) succes
hee weetje dat ik hier niet eens aan gedacht heb :D :D :D
werkt t ook ff 10 keer lekkerder allemaal!
haha

thnx y'all

laterzzzzzzzz
closen

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Als ik jou was zou ik gewoon even proberen om het te testen op die bak, voor zaterdag. Als je namelijk verder weinig specs heb over het mobo en bios van die andere bak, dan blijft het toch een beetje natte vinger werk en dan heb je kans dat je zaterdag met een probleem zit. Als je 't nu test, dan kun je kijken of en zo ja waar er eventueel een probleem ontstaat, en dan kun je een wat gerichtere vraag stellen hier. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-03 17:02
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 12:11:
Mijn celeron 366 zag way back m'n 40gb schijf als 8gb, wegens de 32gb limit. Bios-update en gefixed. Veel HDD fabrikanten hebben ook eigen tools.

Promise kaartje is een losse IDE controller, die stop je in een PCI slot. Maar voor eenmalig gebruik imho niet handig :)
Vanwege de 8,4GB limiet bedoel je waarschijnlijk

• DeeJee

DeeJee

Dus...

sv3n schreef op 13 August 2003 @ 12:10:
gewoon de connectors aansluiten en tis klaar :Z
niet dus....

• Abbadon
  • Laatst online: 11:38

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.