[win98] mailtjes komen niet altijd aan

Pagina: 1
Acties:

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:23
ik krijg van mensen te horen dat ik mail gehad heb maar ze zijn niet binnen gekomen
maar andere mailtjes komen wel gewoon binnen
al mijn instelling zijn dus goed
de andere kant zit het ook goed want hij had 2 mailtjes gestuurd en een was wel aangekomen
het is niet 1 user wiens mailtjes niet aankomen maar het zijn er meerdere

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
als ik meer info moet geven moet je het maar zeggen

Check dit en help mee!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 12:34
Welke provider gebruik jij en diegene die je mailt?

• DaMoUsYs
ik gebruik planet
een vcan de andere gebtuikt hotmail
en een andere weer planet
van hem heb ik net weer wel een mailtje kunnen ontvangen
dus das wel erg vreemd

Check dit en help mee!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

@ DaMouse: zitten er attachments in de verstuurde mails? Virusscanners die de mail verwijderen misschien?
@ MetHod: werk je toevallig bij Yacht ICT? Als ik ten minste naar je user icon kijk, dan lijkt me dat van wel... :)

[ Voor 30% gewijzigd door RMYuma op 13-08-2003 12:01 . Reden: aanvulling... ]

| Specs Aurora24 | My music |

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Sommige reply's getrashed.
Vanaf hier ontopic

Zij het kale mailtjes, of mailtjes met attachments?
Hou er ook rekening mee dat Hotmail het nog wel eens zwaar kan hebben van vanwege het RPC verhaal waar MS (en vooral de servers) het erg druk mee hebben.
Dus is dit alleen als het van hotmail afkomt?

Vaak als een mail niet verzonden kan worden krijgt degene die 'm verstuurd heeft daar ook een melding van van de mailserver zelf, is dit bij jou ook?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• DaMoUsYs
er wordt pop3 en hotmail gebruikt
providers die gebruikt worden
planet
hotmail
en van de andere weet ik het niet
want die mailtjes komen niet aan of worden niet gestuurd dat weet ik natuurlijk ook niet
maar van die 2 weet ik zeker dat hij het niet doet

Check dit en help mee!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 12:34
The_Prince_of_Mu schreef op 13 August 2003 @ 12:00:
@ DaMouse: zitten er attachments in de verstuurde mails? Virusscanners die de mail verwijderen misschien?
Dan zou je daar zeker bericht van moeten krijgen.

Het lijkt me het beste dat jullie elkaar een flinke hoop mailtjes sturen met volgnummers en zodoende kan je zien of het goed werkt ja/nee.
@ MetHod: werk je toevallig bij Yacht ICT? Als ik ten minste naar je user icon kijk, dan lijkt me dat van wel... :)
offtopic: Yep, still going strong! :P

Jammer trouwens dat er weer getrashed moest worden. :{

• DaMoUsYs
@method
dat hebben we al geprobeert maar dat werkt niet

@momania
het zijn gewoon kale mailtjes met gewoon alleen tekst
en het is niet alleen hotmail
en aan die RPC kan het niet liggen omdat het al een week of 4 aan de gang is

Check dit en help mee!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit heeft niks met Windows Operated Systems te maken... Ik gooi hem voorlopig naar Software Algemeen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Welke mail client gebruik jij en heb je al bij je provider geinformeerd?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• DaMoUsYs
ik heb een mailtje gestuurd naar planet en ik gebruik oe

Check dit en help mee!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Gebruik je pop3 om de mails uit te lezen ?
Op hoelang staat de tijd dat een mailtje op de server moet worden bewaard ? Verhoog die tijd eens naar een aantal weken.
Is er mischien een andere client die jouw'n mail leest en in outlook-express of zo heeft staan dat de pop3 mailtjes na lezen verwijdered moeten worden ?
Is het mogelijk om webmail te lezen bij planet gebruikt dat eens een week lang inplaats van je standaard mail-programma.
Als je pop3 gebruikt probeer dan eens of je ook met imap je mail op kan halen. Pop3 werkt namelijk met volgnummers van mail bij het verwijderen van mail verwijder je de mail aan de hand van volgnummer, als er dus toevallig in de tijd dat je je mail aan het lezen bent een nieuwe mail binnenkomt zou het kunnen zijn dat het verkeerde bericht wordt verwijderd
Doet planet ook aan spam filtering ?, zo ja kijk of je dat uit kan zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door djexplo op 13-08-2003 12:20 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
djexplo schreef op 13 August 2003 @ 12:19:
Pop3 werkt namelijk met volgnummers van mail bij het verwijderen van mail verwijder je de mail aan de hand van volgnummer, als er dus toevallig in de tijd dat je je mail aan het lezen bent een nieuwe mail binnenkomt zou het kunnen zijn dat het verkeerde bericht wordt verwijderd
Da's niet waar. Als er in de tussentijd (dus zolang de connectie van de client met de POP3 server open is, en dat is alleen bij het binnenhalen van mail in Outlook Express) een nieuwe mail komt, dan is die nieuwe mail voor de client niet zichtbaar totdat hij opnieuw verbinding legt. Ergo, de nummering wijzigt niet gedurende 1 POP3 sessie.

Anders gezegd komt het hier op neer: bij het starten van een POP3 sessie (dus bij login) maakt de POP3 server een "statische" lijst met de mailtjes die op dat moment in je mailbox zitten. Deze lijst wijzigt niet gedurende de sessie, ongeacht of er nu wel of niet nieuwe mailtjes binnenkomen en ongeacht of er in een andere sessie mailtjes verwijderd worden.

Ander geval: je laat je mail op de server staan en verwijdert (offline, dus zonder dat Outlook Express een verbinding met de server heeft) een mailtje in Outlook Express. Outlook Express wil dit bericht dan ook verwijderen van de POP3 server en legt dus een nieuwe verbinding met deze server en zoekt het nummer dat hoort bij het te verwijderen mailtje op in de lijst van mailtjes die deze server geeft. Dit opzoeken gebeurt aan de hand van het Unique-ID (UID, zie POP3 commando UIDL) dat bij dit mailtje hoort. Outlook Express verwijdert dan het mailtje met het gevonden volgnummer. Ergo, ook hierbij kan geen fout m.b.t. een verkeerd volgnummer optreden.

Oh ja, dit geldt overigens niet alleen voor Outlook Express, maar voor (zover ik weet) alle POP3 mail programma's.

Zie voor meer informatie RFC1939.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Bij ons mail van de UT wordt gewaarschuwd voor het fout gaan van verwijderen van mails via pop3. Maar volgens de RFC1939 heb je helemaal gelijk 'Stamgastje', dus dat kan hier niet de fout zijn.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• DaMoUsYs
ik gebruik zelf pop3 en webmail
en ik ben de enigste die het gebruikt en planet heeft dacht ik alleen pop3 en geen imap
(kan ik mis hebben hoor)

Check dit en help mee!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Off-topic, maar toch:
djexplo schreef op 13 August 2003 @ 12:54:
Bij ons mail van de UT wordt gewaarschuwd voor het fout gaan van verwijderen van mails via pop3.
Leg uit, dit begrijp ik niet... waarschuwt de UT dat er fouten kunnen optreden bij het verwijderen van mail via POP3? En zo ja, wat voor een mail server hebben jullie daar dan?
Of krijg je een waarschuwing van een programma dat er dingen fout kunnen gaan?

[ Voor 25% gewijzigd door Stamgastje op 13-08-2003 21:33 ]

Pagina: 1