Share Windows 98 -> XP werkt niet ondanks...

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09
Ik heb hier 2 PC's waarvan 1 XP en de andere 98-SE (incluis alle updates!)

Het gekke is, XP kan de shares op de Win98 PC makkelijk benaderen en bestanden kunnen gekopieerd en gewijzigd worden.

Pingen lukt, computers zoeken lukt ook op beide stations. Zij zien elkaar dus wel.
Het gekke is, Win98 kan niet zijn eigen shares zien. Dat zou toch op zijn minst moeten lukken, neem ik aan?

Goed, ik heb in XP het gast-account aangemaakt en een account "standard" (wat de inlognaam is van de 98-PC.) Dit mag blijkbaar niet baten. Er zijn ook geen (LM)HOSTS-tabellen aangemaakt. Een router/switch met DHCP verbind alle computers.

Wat mij wel opvalt is dat de Win98-PC geen inlogschermpie laat zien. Ook al zet ik de PC zijn primaire aanmelding op windows-aanmelding of Client voor windows-netwerken. Het volgende is geinstalleerd op 98:

Client voor microsoft-netwerken (aanmelden bij NT-domein nog niet geprobeerd!!!) (snelle aanmelding staat aan)

Netgear FA310TX Fast Ethernet PCI-adapter (alles op Half-Duplex)

TCP/IP (WINS via DHCP, DNS uit, Automat. IP, Gateway via router, NetBIOS activeren via TCP/IP is geselcteerd, maar grijs en bindingen staat op bestand en client voor win-netwerken)

Wat doe ik verkeerd, bij 98 heeft het geen zin om alle protocollen opnieuw te installeren omdat deze instellingen bewaard blijven. Misschien 98 opnieuw installeren?

[ Voor 2% gewijzigd door SkyStreaker op 13-08-2003 11:35 . Reden: typo's ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
staat het guest account wel aan? je moet dit aanzetten om win98 pc's toe te laten op winXP (althans dat was bij mij de oplossing). je kunt de USER guest wel uitzetten (dan kan ie niet inloggen lokaal).

dan maakt het nml helemaal niet meer uit of iemand een login heeft op je winxp bak. alle netwerkusers zijn nu 'guest'. je kunt natuurlijk nog wel een password op je shares zetten als je dat nodig vind.

[ Voor 35% gewijzigd door BuG2FiX op 13-08-2003 12:09 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• SkyStreaker
Ik merk een typefout: ....ik heb in XP het gast-account aangemaakt en....

Hiermee doelde ik op het feit dat ik het guest (gast) account heb ingeschakeld/aangezet. :)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

Heb je de firewall bij xp uitgezet?

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• SkyStreaker
jah :)

• peterhuibers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2007
Bij mij hielp het om in windows 98 exact zo aan te loggen als in windows XP. Dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord. Moet dan natuurlijk in Win XP ook met wachtwoord aanmelden.

Pete

Pagina: 1