[PHP/Flash] objecten van php naar flash

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Ik ben een tekentool aan het maken in Flash. De tekeningen die worden gemaakt kunnen hierbij opgeslagen worden op de server. Dit gebeurt in vector0formaat, dus de coordinaten en lijneigenschappen van de lijnen en vormen die in de tekentool getekend worden, worden als string opgeslagen in een mysql database.

Om de tekeningen weer terug te kunnen laden in de tekentool wordt de string momenteel uit de database gehaald en verzonden naar flash. Flash splitst deze string in lijnen en vervolgens in coordinaten, en maakt er een array van. Vervolgens wordt met behulp van deze array de tekening weer opgebouwd.

Dit werkt op zich allemaal prima. Grote tekeningen bevatten echter veel coordinaten, dus de databasestring wordt erg lang. Het in arrays splitsen van deze lange string in Flash is nogal zwaar voor Flash. Kennelijk vergt de functie split("||") veel resources. Door deze zwaarte doet de computer van de client bij dit splits-prces even niets meer.

Om dit probleem te voorkomen wil ik de conversie naar een array eigenlijk serverside doen. PHP is hier namelijk een stuk krachtiger in dan Flash. Het moet dan echter mogelijk zijn om een array als array naar flash te versturen. Kan dit? Of zijn er andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien kun je die datastring niet in meerdere keren sturen en het splitten door php laten doen? misschien dat dat helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik denk dat je je goed af moet vragen of de performancehit van een volledige roundtrip met al die data wel opweegt tegen de delay die je nu hebt....

Professionele website nodig?