Toon posts:

Dynamisch IP Vastzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een Chello Plus Internet verbinding, maar ik krijg daardoor telkens een ander ip adres. Dit is zeer vervelend aangezien ik IIS draai en tevens een FTP server. Nu heb ik ooit een site gezien waar je een soort van link kon laten aanmaken die, (ik denk) op je MAC adres geregistreerd staat, en dus iedere keer je IP aanpast, waardoor ikzelf die ene link kan blijven gebruiken.

Probleem is alleen dat ik niet meer die site kan vinden, weet iemand wat ik bedoel, of waar ik het kan vinden, of eventueel een alternatief?

Alle hulp is welkom, alvast bedankt voor de reacties!

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:39

AlexAuto

Parttime Tweaker

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 10:28:
Nu heb ik ooit een site gezien waar je een soort van link kon laten aanmaken die, (ik denk) op je MAC adres geregistreerd staat, en dus iedere keer je IP aanpast, waardoor ikzelf die ene link kan blijven gebruiken.
www.dyndns.org ?? (Of zit ik nu zelf ook verkeerd??)

Verwijderd

Een soort dynamische DNS dus...

;o)

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Je bedoeld misschien?

http://www.no-ip.com/

Verwijderd

Topicstarter
ik ga even checken, alvast bedankt voor de reacties

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[search=Dynamisch IP Vast] :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• kvh
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 21:55

kvh

technoholic

Een MAC adres kun je niet over internet gebruiken hoor. Enkel in jouw collision domain (op de hub van je thuisnetwerk of tot maximum de eerste router van je ISP als je zelf geen netwerk hebt). Het is zogezegd niet 'routeable'.

Met DynDNS kun je een client installeren op je pc die een hostname (bv. sorcerer.dyndns.org) telkens aan het IP adres dat je op dat moment hebt, zal koppelen.

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op 13 August 2003 @ 10:36:
[search=Dynamisch IP Vast] :?
ik had gezocht naar dynamisch ip vastzetten en daar vondt ik niet echt veel boeiende dingen....

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit is idd al vrij vaak langsgekomen, en 't was met de goede keywords dus ook best te vinden :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.