Vaag proggie bij opstarten xp

Pagina: 1
Acties:

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 19:52
Hey, ik hoop dat ik in het goede forum zit, anders hoor ik het vanzelf wel.

Ik heb sinds vorige week norton internet security 2003 op mn pc staan.
Van af het begin vraagt hij voor een bepaald programma wat hij ermee aanmoet. Vanwege mn werk had ik er niet veel tijd voor dus heb ik continu maar voor blokkeren gekozen, nu heb ik een paar dagen vrij dus zit ik het na te zoeken.

Het programma maakt via het internet verbinding met een externe computer en is te vinden op deze locatie:
C:\Documents and Settings\Mike\Local Settings\Temp

In het begin heete het programma rfu1.exe (hieremee heb ik het ook gevonden) maar nu verandert de naam iedere keer als ik mijn pc opstart. Het blijven iedere keer 3 letters en 1.exe (adu1.exe, rfi1.exe, etc)
Ik heb het een keer opgestart zonder dat ik verbonden was met het interen en dan wordt er doodleuk om een password gevraagd.

Voordat ik het vergeet ik heb windows xp.

Heeft er iemand een idee wat het kan zijn? Ik heb een tijdje zonder goede firewall gezeten dus de kans is groot dat ik een keertje wat binnen heb gehaald :S

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

dit lijkt veel op een virus.... want executables van windows veranderen niet van naam.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:28

samo

yo/wassup

de namen geven geen reactie op google, en veranderen. Ik denk een virus. Heb je wel een virus scanner?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Even online je pc laten scannen door Housecall
Daarna ook even Ad-Aware je systeem laten scannen :)

[ Voor 47% gewijzigd door Han op 13-08-2003 10:35 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Th3Eagle
Ik krijg totaal geen reacties op google vandaar dat ik hierheen ben gekomen.
Op microsoft en op symantec is er ook totaal geen info over te vinden.

Ja ik heb norton internet security 2003 en zelf met de nieuwste update kan hij niks vinden.

--

Had ik nog niet gedaan meer meteen ff scannen.

[ Voor 11% gewijzigd door Th3Eagle op 13-08-2003 10:33 . Reden: ff wat vergeten :S ]

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

het zou ook adware kunnen zijn natuurlijk...hebje ad-aware al geprobeerd?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Th3Eagle
Ben nu ff bezig met housecall, tot nu toe nog niks gevonden. Als ik klaar ben probeer ik ad-aware.

• Th3Eagle
Gevonden, housecall zag em meteen:

TROJ_MULTIBND.12

Maja is dr nu af hopen dat het opgelost is, op symantec kan je er btw niks over vinden :S

Heb nu ook ad-aware gedaan.
Deze vondt gewoon ff 317 bestanden 8)7

K alles is nu goed. Iedreen bedankt
---

OKe dat is eraf, nu start ik mn windows op en krijg iknog steeds dezelfde melding.

In mn C:\Documents and Settings\Mike\Local Settings\Temp staan iets van 500 bestandjes, allemaal 3 letters een getal en dan .exe Blijkbaar gaatie ie ze een voor een af als ik ze blokkeer.

Iemand nog een idee?

[ Voor 66% gewijzigd door Th3Eagle op 13-08-2003 11:40 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:00
Ja, je temp-map leeggooien.
Hij heet niet voor niets TEMP.

• Th3Eagle
Hoezo moeilijk doen als het ook makkelijk kan :D

Heb nu haast alles weg, aantal bestanden kan ik niet deleten, 3 in totaal. FF kijken wat er gebeurt als ik mn pc opnieuw opstart.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:28

samo

yo/wassup

even je processes bekijken of deze drie er tussen staan. Zo ja, end process en delete. verder in je regestry effe zoeken op *1.exe en kijken of het in die map staat. Verder moeten housecall en adaware wel hun werk gedaan hebben denk

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Th3Eagle
Nou niet echt nee.

Ik start mn pc op en hij begint gewoon lekker een nieuw bestaandje aan te maken in mn temp folder. Dus ik kom windows binnen en krijg meteen weer een melding van norton. Dus iedre keer als ik mn pc opnieuw opstart wordt er een nieuwe bestandje opgemaakt. Dus er staat ergens iets verstopt :S
Pagina: 1