Toon posts:

tv geeft via scart-kabel vaag beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een tv (grundig) en een dvdspelen (jvc).
eerst deed alles het goed.. maar dat is al weer een jaar geleden ofzo..
als ik nu een dvd wil afspelen krijg ik op de lichte dingen op het beeld een blauwig heen en weer bewegend beeld..... dit is nog al irritant met een film kijken...
ik heb er al een andere kabel in gezet en gekeken ofdat er iets in de aansluiting zat ofzo... maar zonder effect.....
bij mn videorecorder geeft hij ditzelfde beeld... het moet dus tussen de kabel en mn tv liggen.....
iemand een idee???

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
je hebt niet toevallig zo'n scartstekkerdoos er tussen zitten? die dingen willen nogal eens storen of interfereren op elkaar.
Ik heb dat ding bij mij er maar tussenuit gehaald, ik had hetzelfde probleem als jij, er kwam een andere signaal door het dvd signaal heen. ook was de scart achterop mijn tv niet helemaal super meer. Probeer eens alle overige kabels los te halen, ook dingen die bijvoorbeeld naar je versterker gaan etc. Ook de antenne van kabeltv er uithalen. als er dan nog steeds iets geks is dan zou het ook kunnen dat je een storingsbron in de buurt hebt staan (trafo van halogeenlamp of speakers bijvoorbeeld).

Verwijderd

Topicstarter
nee er zit geen stekkerdoos tussen... gewoon rechtstreeks mn tv in....
maar ik heb net mn video nog een keer geprobeerd en daar lijkt het normaal te zijn...
maar mn dvd nog steeds niet... die ehb ik net op een andere tv aangesloten en daar doetie het wel geod..... dus weird... heel weird

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
dan zou het toch de scartaansluiting van je tv kunnen zijn. de contactpuntjes willen nog wel eens verbuigen en dan slecht contact gaan maken. een beetje rommelen met de stekker helpt ook niet? eventueel een beetje contactspray op de stekker (stroomstekker er eerst even uithalen...) wil ook wel eens helpen.