Asus P4B533-V Loopt vast met 1024 MB RAM (512 DS, 2x 256 SS)

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 09:32

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Ik heb een P4B533-V moederbord van Asus.
Nu staat er in het boekje dat je op bank 0 een Double Sided module kan plaatsen en op bank 2 en 3 een Single Sided. (Logisch want 2/3 zijn geshared).

Dus ik heb toen de volgende configuratie getest:

Bank 0: 512 MB DDR 333MHz Double Sided
Bank 2: 256 MB DDR 333MHz Single Sided
Bank 3: 256 MB DDR 333MHz Single Sided

De computer start wel op in deze configuratie, maar zodra ik een spel start dan hangt heel de computer.

Zowel met Splintercell, Battlefield 1942 als met C&C Generals.

Zonder die 512 Module werkt alles naar behoren.

Herkent iemand dit probleem? Volgens ASUS moet dit kunnen.

Ow Ow Stom Henk, ik zie dat ik nog *007 draai en er is *008 uitgekomen die dit probleem verhelpen moet.. Dat eerst even proberen!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Coolhva op 13-08-2003 10:14 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check voortaan eerst de FAQ's/stickies van het probleem-gerelateerde GoT-subforum eer je een topic opent. In dit geval zijn dat dus:
Technische PMG FAQ
Dit graag lezen eer je post :) (enkel de 1e posting is in dit geval relevant)

Beiden verwijzen ze jou naar een handige troubleshooter met daarin enkele tips om je geheugen te testen. Verder staat in de sticky duidelijk beschreven hoe een topicstart mbt een "help mijn pc doet het niet" probleem eruit moet zien. Deze voldoet in ieder geval niet, dicht dus.

Overigens zijn die geheugenbanken #2/#3 niet "geshared" .. De i845 chipset kan simpelweg niet meer dan 4 rijen geheugen aan. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?" B)

Dit topic is gesloten.