Toon posts:

Klacht/ Onduidelijkheid postregels W&G/P&W

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bekijk ff deze topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/794631

Wordt ik hier nu zwaar gedist? JS lijkt me toch echt een webscripttaal. Hoezo mag deze topic dan niet in P&W >> PROGRAMMING & WEBSCRIPTING staan ? :? ?

Beetje vaag, maar ok > zo is het forum

Het feit dat ik vervolgens niet eens een kans heb om een reactie te posten vind ik wel echt bagger! Hoezo moest deze topic nu weer gesloten worden???

Zie woejtje, basic stuff??? Lekkere reactie hoor. Goeie mod... ahum. Of is er een basis kennis vereist om op dit forum te mogen posten? Meld wat de eisen zijn en ik beslis of ik hier nog kom of niet

Ohja, ik gebruik GEEN image, maar plain tekst... dus zo algemeen is mijn probleem niet!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22
JS is een taal die op de client draait, en niet op de server... Daarom wil men liever JS bij de buren, is ook beter :)

Ohjah, mail ipv hier te posten de mod die het gesloten heeft (crisp(at)tweakers.net), want dit soort dingen moet je zo afhandelen...

Daarnaast gaat dit over GoT, dus hoort dat ook nog eens eigenlijk in de LA :)

[ Voor 19% gewijzigd door simon op 13-08-2003 09:59 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:33

Qwerty-273

Meukposter

Beschrijving van P&W:
Het programmeer en webscripting forum bij uitstek voor echte applicaties, PHP, MySQL, ASP, etc.
JS is wel een scripting taal, maar het 'probleem' wat jij voorstelt heeft niks met scripting maar met opmaak te maken. Vandaar dat deze dus doorgezet is naar W&G..
Daarnaast zou het wel redelijk te vinden moeten wezen met een simpele search. Was niet duidelijk of je dit al had geprobeert. En de aangedragen oplossingen werken zover ik weet.

En daarnaast is de FAQ van W&G best duidelijk hierin Webdesign & Graphics - FAQ en Policy

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ff een quote van de eerste pagina:
Webdesign & Graphics
Het forum voor webdesign, (D)HTML, Javascript, graphics, 3D-rendering, Flash en alles wat ermee te maken heeft.
Punt is gewoon dat de scheidlijn waar webdevelopment ophoud en programmeren begint heel erg grijs is. Wij hebben voor de toch redelijk duidelijke grens tussen client (waar over het algemeen de layout technische dingen gedaan worden) en de server (waar meer de buisnesslogic draait) getrokken.

Hierover zijn al veel eerder topics en vragen geweest en ook in beide faq's en op het forum overzicht staat dit duidelijk vermeld. Er zijn zelfs af en toe stickys met veel uitroeptekens geweest (maar dat ontsierde de boel een beetje)

In de algemene FAQ staat ook vermeld dat je niet hoeft te verwachten dat modjes de door jou gemaakte fouten recht gaan zetten. Om precies te zijn staat daar 'we zijn je moeder niet'. Daarnaast staat de (redelijk simpele = basic) oplossing gewoon in het topic nu, Wat voor de ene state of the art is kan voor de ander inderdaad basic zijn.

Verder staat ook dit topic weer eens in het verkeerde forum. Dit is namelijk voor frontpage feedback. Dit zou eerder in LA moeten, maar als je daar had gekeken had je kunnen zien dat je bij klachten over een gesloten topic EERST het betreffende modje had moeten mail ipv het openen van een topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Janoz op 13-08-2003 10:14 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 09:34:
Bekijk ff deze topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/794631

Wordt ik hier nu zwaar gedist? JS lijkt me toch echt een webscripttaal. Hoezo mag deze topic dan niet in P&W >> PROGRAMMING & WEBSCRIPTING staan ? :? ?
Javascript is geen webscripting taal. Onder webscripting worden de serversidetalen als asp, php, etc. verstaan.

Alle clientside talen, clientside javascript, clientside vbscript, etc. worden normaliter in Webdesign en Graphics gezet. Daar zitten ook de meeste mensen die er wat van af weten.

Alle serverside talen worden normaliter in Programming en Webscripting neergezet.

Je moet dus goed kijken waar je probleem nu eigenlijk licht. In jouw geval was het dus een probleem wat zich puur onafhankelijk van de server afspeelt en pas op de browser naar voren komt. Oftewel een clientside probleem.
Ohja, ik gebruik GEEN image, maar plain tekst... dus zo algemeen is mijn probleem niet!
Waarom stond dit dan niet in je startpost? Dit geeft zelf al aan dat er informatie ontbreekt in het begin. Een stukje voorbeeldcode, vergezeld van een screenshot in de startpost maakt het alleen maar duidelijker.

[ Voor 40% gewijzigd door gorgi_19 op 13-08-2003 10:19 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Uitleg lijkt me wel duidelijk :)

mocht er toch nog iets onduidelijk zijn, neem dan even contact op crsip (email staat in zijn profiel ;))

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.