Ik was even begonnen een nieuwe site te maken in asp volledig xhtml valid en waarvan de data komt uit xml bestanden.
So far so good...
Eerst even de code:
Ik ben vrij nieuw op het gebied van xml - asp (was het maar zo simpel als in asp.net
) dus help een beetje plz.
Wat ik al geprobeerd heb:
Is een ander veld geselecteerd: ook niets
betere code gezocht die werkt: niet direct gevonden
Waaraan zou het kunnen liggen:
Moet ik eerst de rootnode selecteren en daarin zoeken? lijkt mij raar en onhandig...?
Hier is de xml dan zien jullie het misschien beter:
So far so good...
Eerst even de code:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <% Response.Buffer = True ... Sub LaadXml(pag) Dim xml Set xml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM") xml.async = False xml.load (Server.MapPath("/xml/"& pag)) Dim datumpost, poster, titel, beschrijving, afbeelding, verwantelink, stylesheet, inhoud, javascrpt Set titel1 = xml.getElementsByTagName("titel") For i=0 To (titel1.length -1) titel=titel.item(i).text Next Set titel1 = xml.getElementsByTagName("inhoud") For i=0 To (titel1.length -1) inhoud=titel.item(i).text Next Response.write(titel&inhoud&cstr(titel1.length)) ' toegevoegd als test om te kijken wat eruit komt -> niets :( ook titel.length = 0 ... Set XML = Nothing End Sub %> |
Ik ben vrij nieuw op het gebied van xml - asp (was het maar zo simpel als in asp.net
Wat ik al geprobeerd heb:
Is een ander veld geselecteerd: ook niets
betere code gezocht die werkt: niet direct gevonden
Waaraan zou het kunnen liggen:
Moet ik eerst de rootnode selecteren en daarin zoeken? lijkt mij raar en onhandig...?
Hier is de xml dan zien jullie het misschien beter:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <pagina> <datumpost>12/08/2003 14:57</datumpost> <poster>aspfreakout</poster> <titel>This is a testpage</titel> <beschrijving>This page is solely intended for testing purposes.</beschrijving> <afbeelding>standaard.JPG</afbeelding> <verwantelink>'ff geknipt geen spam </verwantelink> <stylesheet></stylesheet> <inhoud> <![CDATA[ <p> <font class="SubTitle_gt">> </font><font class="SubTitle">This is a subtitle</font><br/> </p> <p> Welcome!<br/> Testing,Testing,Testing,Testing,Testing,Testing,Testing,Testing,Testing,Testing, ... ]]> </inhoud> <javascrpt></javascrpt> </pagina> |
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 09:32 ]